Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvoR+s60 skrev:Hej alla..

Skulle bara se om det är någon som har samma problem som jag?
Larmet på min s60 tjuter när jag öppnar/stänger garage dörren :shock:
Ljudvågorna kanske känner av trycket från din garage öppnare...har hört detta förut också....är det en sensor port på din garage !? parkera bilen ca 20m från porten, larma bilen och gå, öppna porten se om bilen tjuter, gör den inte det så är det ljudvågorna...
av Frigge
Problemet du har är att MMS:en (massrörelsesensorn) i taket är för känslig. Det du kan göra för att slippa att bilen larmar är att du avaktiverar larmet INNAN du öppnar garaget och aktiverar larmet efter du har stängt. MMS:en sitter under panelen i innertaket o kan stängas av via knappen i CCM:en (ECC-panelen).

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Bilen mäter inte ljudvågor, utan därn mätar rörelse massa. destor större föremål som rörsig, ju längre från bilen kan föremålet vara & utlösa larmet.

det är variarende kännslighet på sensorerna, så vissa bilar kan mäta rätt långt utanför bilen.

man kan testa att byta givaren, men du kan lika gärne få en likadan!

sen kan man ju larma på/av innan man rör porten. Eller helt enkelt tryck på knapen för att avaktivara sensorn, men då avaktiverar man ju också blokeratlåsläge.
Användarvisningsbild
av MrBig
Hade samma problem med min V70N -01, och den larmade också när jag öppnade garage porten.

Bilia bytte ut givaren på min Happy Deal garanti, efter det har det bara hänt att den larmat 1 gång.

Så bättre blev det iaf.

//M

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]