Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Poppes42
tjena
har bytt länkarm och undrar om man måste göra en hjulinställning?
jag tycker också att bilen drar till höger men kolla lufttryck och gjorde en hjulinställning ifjol men byte som sagt länkarm nyss undrar om det kan vara en orsak?
eller är det bara dimentionen på däcken som gör att det känns som att bilen drar??

Hoppas nu förstår min underliga beskrivning :D
Användarvisningsbild
av stuffs
Poppes42 skrev:tjena
har bytt länkarm och undrar om man måste göra en hjulinställning?
jag tycker också att bilen drar till höger men kolla lufttryck och gjorde en hjulinställning ifjol men byte som sagt länkarm nyss undrar om det kan vara en orsak?
eller är det bara dimentionen på däcken som gör att det känns som att bilen drar??

Hoppas nu förstår min underliga beskrivning :D
Så fort du lossat fjäderbenet så behövs en hjulinställning, då det är väldigt svårt att få exakt samma camber vinkel vid montering.

//stuffs
av Daddan
Tänk på att om du har en original Volvo länkarm och har köpt den nya på något annat ställe (Mekonomen, biltema osv) går det INTE att göra en korrekt hjulinställning! Detta säger jag vis av erfarenhet! Det måste vara 2 st av samma tillverkare.

Har paff för hela kylaren på våra[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]