Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som topicen säger, basljudet som kommer ur vänster fram låter inte alls bra.

Vad kan ett byte tänkas kostas, med material.

Är det något man 'bör' fixa själv om man är lite händig eller hur ser det ut?
Kan man köpa 1st högtalare, eller säljs dom i par eller på nå annat tokigt sätt?

Tack!
av perjak
Vad är det för högtalare du har? Jag har performance som jag just plockat bort.

Du klarar att byta själv om du är måttligt händig. Det tar en kvart. Det som är bökigt är att högtalaren förmodligen är popnitad så du får borra ur nitarna och nita om.
Användarvisningsbild
av Loner
Ja högtalarna är popnitade.

Det är INTE samma performance högtalare i en 02:a som i en 05:a.

I 02 har du separat diskant, 05 är det coax högtalare.

Även jag har performace högtalare liggandes i källaren (från en 02:a)

/L
Noodles skrev:Som topicen säger, basljudet som kommer ur vänster fram låter inte alls bra.

Vad kan ett byte tänkas kostas, med material.

Är det något man 'bör' fixa själv om man är lite händig eller hur ser det ut?
Kan man köpa 1st högtalare, eller säljs dom i par eller på nå annat tokigt sätt?

Tack!
Har högtalare och diskant högtalare om du behöver det..men kolla först vilken modell du har som är sönder och som Loner och andra nämnde ovan, de är popnitade...och det är rätt så enkelt att byta själv...
Användarvisningsbild
av AWWD
Fick en högtalare (bas, ej perf.) bytt på beggarantin då den "skorrade". Tror det var rätt dyrt, bara högtalaren kostade nog en 12-1500. Sedan hade meken ett litet h-vete med att borra ur nitarna som är "stålnitar" och bara snurrade runt, runt...

/AWWD
Användarvisningsbild
av frilins
Precis som AWWD beskriver så är nitarna av stål och lite besvärliga men man får bort dom.
Köp nya nitar i olika storlekar eftersom hålet brukar bli lite större efter utborrning, och inte för korta.
Volvo säljer bra nitar.
av Noodles
Godmorgon! :)

Tack för alla kloka tips så här långt!
Jag glömde att nämna att jag det jag har HU-603an i bilen, med separata diskanter.

Hur demonterar man gallret framför på enklaste sätt, är det 'milt våld' som gäller, alltså försiktigt rycka/pilla loss det?

Än en gång tack!
av fn
Noodles skrev:Godmorgon! :)

Tack för alla kloka tips så här långt!
Jag glömde att nämna att jag det jag har HU-603an i bilen, med separata diskanter.

Hur demonterar man gallret framför på enklaste sätt, är det 'milt våld' som gäller, alltså försiktigt rycka/pilla loss det?

Än en gång tack!
Hela dörrsidan måste tas bort. Gallret är fastmonterat i dörrsidan. Hur man gör vet jag inte men det har beskrivits ett antal gånger här så det är bara att söka.
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har en ganska fin beskrivning på hur man gör, ge mig din mailadress så får du det word-dokumentet.

/L

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]