Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norr
Någon som vet var kupéfläkten sitter på v70 -01 ?
Är den besvärlig att ta lös ?
Jag tror lagret börjar vara dåligt i den, för det låter som en liten fågel från den i bland.
av Teemu
för mig att den sitter på höger sidan framme i fotutrymmet. Bakom/under handsfacket.
av DanneF
den sitter bakom handskfacket på 850 modellen så de lär väll vara samma lika på v70, det är jättelätt o skruvva bort! dock va en ny fläkt svindyr om den går sönder.. fick pröjsa 2400 för en ny till min 850.
Användarvisningsbild
av G-kraft
norr skrev:Någon som vet var kupéfläkten sitter på v70 -01 ?
Är den besvärlig att ta lös ?
Jag tror lagret börjar vara dåligt i den, för det låter som en liten fågel från den i bland.
Förar sätet, lossa först skärmen som går längs armstödet till vxlknoppen, allstå under, vid sidan. Sedan under handsfacket finns en skärm med 2 skruvar loss de...och efter att lossat denna biten, så finns en box vit färg. på botten av den boxen finns 2 skruvar lossa de och där finns kupefiltret.
Torx skruven finns i din verktygslåda och de är samma torx på alla skruvarna....
av norr
DanneF skrev:den sitter bakom handskfacket på 850 modellen så de lär väll vara samma lika på v70, det är jättelätt o skruvva bort! dock va en ny fläkt svindyr om den går sönder.. fick pröjsa 2400 för en ny till min 850.
2400:- :!: :!: :!: . Du får det kvittra ett tag till :roll:
Jag tror jag provar med wd-40 eller 5-56.
av Teemu
norr skrev:
DanneF skrev:den sitter bakom handskfacket på 850 modellen så de lär väll vara samma lika på v70, det är jättelätt o skruvva bort! dock va en ny fläkt svindyr om den går sönder.. fick pröjsa 2400 för en ny till min 850.
2400:- :!: :!: :!: . Du får det kvittra ett tag till :roll:
Jag tror jag provar med wd-40 eller 5-56.
Kan ju alltid prova med att få tag på en fläkt ifrån en skrot...
Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]

Jag hade liknande problem, men bara vänster s[…]

Vad är den värd?

Finns nog en särskild sida på forumet f[…]