Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillen
Är det någon som vet något billigare än märkesverkstad med stort B.

avläsning av felkoder av automatlåda pris 1 700 kr
om det är mjukvaran som behövs bytas 2 500 kr
av zenobia
Jag kan läsa av dom och en massa annat för 500 kr om du bor i närheten till Göteborg.

Risken är dock att du får ett dyrare pris vid köp av ny programvara om du inte gör förarbetet hos volvo-verkstaden.
Användarvisningsbild
av Raggz
Lillen skrev:Är det någon som vet något billigare än märkesverkstad med stort B.

avläsning av felkoder av automatlåda pris 1 700 kr
om det är mjukvaran som behövs bytas 2 500 kr
När jag gjorde ett m-test, så kollade dom om det var några felkoder.
Jag hade inga, men förstog att dom kunde se vilka felkoder det hade varit isåfall
av jbl
Lillen,

Ta och ring runt till några Volvo handlare som inte ligger allt för långt bort för dig. Jag måste säga att dom prisförslagen är bland det högsta jag sett.

Här i uppsala så kostar uppgradering av mjukvaran 1.25kr samt jobbet nånstans runt 350kr.

Så ring och leta bättre pris.
av Knasen
Lillen, varför skall du göra en utläsning av felkoderna? går lådan konstigt?,
av Knasen
Frågan är om du kommer att hitta ngn felkod i bilen alls, låter mer som att det ligger inne i låda ett hydraliskt fel eller ett mekaniskt fel. Vad är för bil och "modellår" och vilke motor sitter i.
av Lillen
Det är en 2,4 B5244T3T 2001
Användarvisningsbild
av _Rick_
Hur många mil? du har motorgaranti/växellåda ifrån tex Volvia upp till 10000:- mil.

Behöver de byta styrsystemet (vilket det säkert är, en ventil som är kass) så betalar du självrisken.

..Lite irriterande dock att det inte är tom[…]

Backspeglar ändrar inställning

Eftersom det är höger ibland och vä[…]

"Sentry mode" kamera?

Hej. Jag funderar att skaffa en kamera som har Tes[…]