Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har bytt olja och filter samt luft och bränslefilter och problemet var kvar ändå.
provtröck luftsystemet och det visade sig att ic hadde sprungit läck i cellerna så ny e beställd.
passade också på att rengöra slangar och rör till insuget och där var det massor med sot från egr ventilen.
återkommer med resultat när ic:n är bytt
Hej!

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd , men skulle vilja veta hur det gick sen , min D5 -04 ryker åxå svart vid gaspådrag , bytte olja,filter och bränslefilter i fredags och den ryker fortfarande svart.
Hörde nu när frugan körde iväg att det väste rätt bra precis som att det läckte turbotryck nånstans , ska gå igenom och kolla slangarna när hon kommer tillbaka från bion med lillgrabben.

Mvh Peder
Hei.

Jeg hadde slikt problem på min V70 D5 -02 for en tid tilbake. Da var intercooleren/ladeluftkjøleren gåen.

Oppdaget det ved vask/tvatt av bilen. Det var oljefilm på vannet som dryppet ned under radiator etter vask. Bilen gav også mer svart eksos en normalt under akselerasjon.

ct

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]