Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte-sthlm
Tjena

Är seriös spekulant på en v70 r -03

Var försäkrar man den billigast om man bor i Stockholm och kör 1500 mil om året med full Bonus? Vad kostar det?

Matte
Användarvisningsbild
av G-kraft
Eftersom det är en volvo så är det nog bäst förmåner hos volvia men tror att trygghansa har billigare självrisk på vissa saker......kolla runt först innan du försäkrar den...
Användarvisningsbild
av Loner
Matte-sthlm skrev:Tjena

Var försäkrar man den billigast om man bor i Stockholm och kör 1500 mil om året med full Bonus? Vad kostar det?

Matte
Full bonus?? det gamla bonussystemet existerar inte längre sen många år tillbaka.
Hur gammal är du, hur länge har du haft ditt nuvarande körkort är parametrar som spelar in nu för tiden

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Loner skrev:

Matte
Full bonus?? det gamla bonussystemet existerar inte längre sen många år tillbaka.
Hur gammal är du, hur länge har du haft ditt nuvarande körkort är parametrar som spelar in nu för tiden

/L
Ja ålder och hur länge man haft körkortet ger en bonusklass och där har jag högsta men sen har ju volvia även en parameter som anger hur länge man haft volvia skadefritt som lett till ännu lägre premie så visst existerar det till viss del alltid.

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
Brainded skrev:
Loner skrev:

Matte

/L
Ja ålder och hur länge man haft körkortet ger en bonusklass och där har jag högsta men sen har ju volvia även en parameter som anger hur länge man haft volvia skadefritt som lett till ännu lägre premie så visst existerar det till viss del alltid.

/Anders
Det har också med vart man bor, i vilket område...är stölderna höga i det området så höjs premien....
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:[
/Anders
Jo det finns ju ett visst system fortfarande som premierar säkra och
aktsamma förare.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
G-kraft skrev: Det har också med vart man bor, i vilket område...är stölderna höga i det området så höjs premien....
Helt klart, nu när jag ska flytta till Sthlm så kommer min premie att öka från 7300 till 10400kr :cry:
Loner skrev: Jo det finns ju ett visst system fortfarande som premierar säkra och
aktsamma förare.

/L
Och där kanske TS har fullt? iofs tveksamt om det går att flytta med mellan bolagen som det gick förut. Men bonus för tiden han haft körkort lär han ju iaf få med.

/Anders
Fel generator V70??

Det som händer är att laddlampan lyser o[…]

Bytt skivor och klossar fram. Det blev ATE, b&arin[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Lämna på verkstad finns inte på k[…]

Då är vi överens. Faserna byter in[…]