Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrBig
Då ska jag göra ett försök med det ikväll, tråkiga är att igår var det varmt och skönt att stå ute och fixa (+16), idag e det bara +8 och SK#¤ väder här hemma, men men man får bita i det sura och fixa för man vill ju få igång ljudet igen.

Det var lite surt att ta sig till jobbet imorse utan musik.....

Tackar för hjälpen killar, vi får se om det lyckas.

//M
Användarvisningsbild
av MrBig
Japp, då är allt klart då !!

Kabeln satt där fast tejpad så man knappt såg den..... :lol:

Så nu har man fått igån ljudet igen MYCKET trevligt när man åkte ner till jobbet nu på morgonen.

Det blev faktiskt mer djup bas, och det verkar som om det funkar utan
någon mjukvara, men frågan är kan det vara så att mjukvaran gör att
man kan få bättre ljud eller är det bara för att allt skall kunna prata med varandra via de integrerade bussarna som finns i bilen !??

Någon som vet helt säkert ?

Eller skall man behöva lämna in och få in mjukvaran för en dyr peng, och sen se om det gjorde någon skillnad :?: :???:

I villket fall som helst så funkar allt nu, så tack för hjälpen killar !

//M
Användarvisningsbild
av ER
G-kraft skrev:
ER skrev:
ge_219 skrev: Men funka den direkt för dig !? eller du har laddat ner mjukvara, vad kostar nerladdningen av mjukvaran tro !? det är redan fördraget strömsladden, ska bara dra den tjocka kontakten till stereon....är det klart bättre ljud för dig ?
Det funka direkt samt att jag fick dra strömsladden också.
Laddade även mjukvaran till steget då jag beställde den vid köpet av slutsteget, kostnaden kommer jag inte ihåg så här på rak arm.
Var det nån skillnad i ljudet och dess funktion efter att du laddat ner mjukvaran !?
Bilen har inte krånglat iaf., nåt jag inte med säkerhet kan säga att den inte skulle gjort utan mjukvaran. Visst kan man chansa och det funkar men kan lika gjärna leda till konstigheter.
Har för mig(måste kolla exakt senare)att det gick på mellan 100 och 150kr exkl nerladdning.

Utan att veta mer än texten ovan, behöve[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade […]

Enligt skf 75Nm och ytterligare 45°