Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lasel
Hej. Någon som känner igen... ett slående dunkand ljud vänster fram, i bland nar man åker över gupp eller bara en liten kant? Krängningshämmare bytta.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Jag fick byta stötdämparna och lagringen ovanpå dem. Efter detta så blev det bra. Jag har nu kört i snart en månad med nya dämpare. Och det finns inte kvar några missljud i framvagnen.

/Henrik
Användarvisningsbild
av 58
Jag jobbar på ett taxiföretag där vi har sex V70 bifuel från 02-03 med 10000-23000 mil på mätaren. Alla dessa bilar har detta oljud du beskriver mer eller mindre. Jag har bytt ut det mesta i framvagnen vid det här laget på min bil (17500 mil ) men inget hjälper, har pratat med en oberoende volvoverkstad och dom har också pratat om stötdämparna men nu fick jag ju det bekräftat av er så nu har jag dragit igång en diskussion med Rejmes om att byta dessa på förlängd garanti eftersom verkstaden hela tiden hävdat att det är fjädern som rör sig och orsakar ljudet och det är helt normalt...Ha vilken blåsning... :???:
av lasel
En konstig sak hände, jag tänkte lämna bilen till Bilia och åkte och tvätta den i automattvätt bara för att få en ordentlig underspolning.... Allt blev tyst, inget slamrande i framvagnen, mycket konstigt. Jag tycker att jag är noggran när jag tvättar för hand, kan det vara något som kärvar med fjädringen? Tror nog jag skall lämna in ändå har ju Happy Deal Garanti kvar någrta månader.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej lasel!

Jag har haft liknande problem. När jag har lämnat in bilen hos Volvo för kontroll av framvagnen. Så har de först kört in bilen i värmen.
Sedan har man tittat igenom alla länkar och dylikt. Inte hittat något.
Tagit ut bilen på en provrunda, och inte hört något.
Sedan har de parkerat bilen ute. Jag hämtar upp den på em. och får höra att det inte finns något missljud eller fel. Jaha säger ja, lite snopet.
Tar bilen och åker iväg. Då börjar de låta igen.... :lol:

Så jag blev tvungen att vara in på bilprovingen och sedan övertala Volvo att det är fel på stötdämparna.

Efter bytet blev det bra.
Jag byte igår kväll även bakdämparna. De var helt slut!!! efter 4700 mil.
Men nu är det som en helt annan bil! Synd bara att Volvo inte tog kostnaden på bakdämparna..... 1294 kr/st två månader efter att garantin har gått ut....

Så alla som har missljud fram eller bak, be Volvo byta dämparna innan garantin går ut
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]