Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
Har funderingar att köpa kjolpaket och vinge till bilen, och har några frågor kring dessa.
Det går att köpa original kjolpacket som jag tycker ganska snygg och från olika styling företag.
Utan att tveka att Volvo testar ju dessa kjolpaket innan de masstillverkar och säljer, det vad jag menar: luftmotstånd, köregenskaperna, och massa olika tester inte konstig att de rekommenderar vinge vid montering av kjolpaket.
Hur blir det med andra styling företag som säljer kjolpaket till bilar, testar de dessa eller bara stämplar plast någonstans i Kina och säljer dessa.
Användarvisningsbild
av G-kraft
VS60 skrev:Har funderingar att köpa kjolpaket och vinge till bilen, och har några frågor kring dessa.
Det går att köpa original kjolpacket som jag tycker ganska snygg och från olika styling företag.
Utan att tveka att Volvo testar ju dessa kjolpaket innan de masstillverkar och säljer, det vad jag menar: luftmotstånd, köregenskaperna, och massa olika tester inte konstig att de rekommenderar vinge vid montering av kjolpaket.
Hur blir det med andra styling företag som säljer kjolpaket till bilar, testar de dessa eller bara stämplar plast någonstans i Kina och säljer dessa.
Tror inte att det ska vara nån skillnad eftersom de flesta tillverkas av samma material men bara det att du köper från auktoriserad volvo handlare för mer pengar än andra företag men gå in på http://www.evolvecars.com , där lär du blir riktigt nöjd om du handlar...
Användarvisningsbild
av Danneman
VEt inte men jag tror nog att ett paket från volvo är mkt säkrare än att köpa ett från kina.
Låter iallafall så.
;)
P.S Vingen följer med i kjolsatsen när du köper från volvo.

EDIT: Hittade detta : http://www.evolvecars.com/site/index.ph ... 07,0,0,1,0
Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]

Ladda inte mer än 80% speciellt om du kö[…]

Nej, inte för mig som kommer från VW. D[…]

V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]