Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Plast länken satt inte på som den skulle till virvelspjället när ja öppnade huven första gången ja fick felkoden köpte en ny direkt o raderade felkoden men den kom tillbaka efter några km felkoden var på luftmassemätaren men börjar nu undra om de inte är nått med virvelspjället iallafall ??

Måste den kalibreras när man bytt länken ?
du kan inte byta grejor på felkoder. felkoden sitter där för att visa var du ska leta.
du måste kolla vad datorn ser för värde på tempreturgivaren, är det rätt elelr fel värde. när vi vet detta så kan man gå in o mäta på givaren eller gå vidare o leta nån annan stans.

var var tempgivaren du bytte monterad?
då skulle jag kolla vilken tempratur datorn registrarar att luften efter intercolern har (är det en rimlig tempratur?)
Idag har bilen vart på Volvo dom uppgraderade mjukvaran samt partikelfilter regenering samt hadde dom provkört o inga felkoder kom fram betalar o åker iväg kommer ca 2 mil så kommer en ny felkod sotfilter fullt åker tillbaka med den till rejmes öppnar huven o ser då att bilen kokar men tempmätaren visar ok han föreslår att ja ska byta en givare till partikelfiltret bokar en ny tid o åker hem med bilen på vägen hem tänds samma felkod igen som första gången Ecm135F ????????

Vad ska ja ta mig till :( :cry:
Vad hade du för värde på inlopstempraturen? verkade den tempraturen stämma med verkligheten
allt såg bra ut, är fel svar. han måste ju själv komma på att knappa fram just denna parameter o kontrollera den.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]