Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej, jag menar inte att stänga av med knappen, går ju bara på R versionen. Utan det som angavs i länken:

* Trycka massa gånger = bara på R.
* Är det fullt med snö ute, gör några ringar så feldiagnosticeras systemet (överhettas inte) pga insignalerna inte verka stämma.
* Inga problem med felkoder, nästa gång du sätter i säkringen fungerar det

Jag har testat själv och vet andra som testat (inkl en taxichafför som satte den sprillans nya taxibilen i ett lastbilssläp vid första sladden efter att ha försäkrat hur bra förare han var och att han verkligen ville ta del av hur man gjorde hahahahahhah)
Joda jag läste detta oxå.
Men tycker inte att det är nån slags överbelastning. Snarare att systemet får felaktig information o gör som den gör.
Kanske SKA vara så??? ingen aning.
Nån mkt mer kunnig kanske kan svara??
av baljbalj
Jag gillar inte "Spara" funktionen när man skriver inlägg! slutar alltid med att man "NEJ, felknapp, backa" och sen skriver man om sitt inlägg kortare, sämre och med irriterat tonfall.

Jag vet inte hur antisladdelarna funkar men det låter osannlikt att systemet är så robust designat att det konstant kan ligga och jobba.

Jag har läst på forumet att ibland kan antisladdlampan tändas om man får sladd eller spinner dom första meterna när man kör iväg och jag antar att systemet dom första meterna känner av att man t.ex. inte bytt till ett mindre hjul och systemet konstant skulle detektera att hjulen snurrar med olika hastighet.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]