Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra N
De frätskadorna kommer genom att inte fälgarna rengjorts ordentligt regelbundet! Ser det hela tiden på verkstaden. Tyvärr är det svårt att slippa undan, utan att tvätta ofta och vaxa innan du lägger på dem, för att få en skyddande hinna på dem.
av jbl
Skönt att det löste sig. Tråkigt när man får defekta grejer.
av dieselhog
Grejen är att mina fälgar aldrig gått vintertid utan bara sommartid. Första ägaren hade som sagt fått en fälg utbytt och det konstaterades att den var av Sydafrikansk (tror nog att det var Sydost Asiatiskt, men det var vad han sa ...) tillverkning och helt klart var omlackad. Den nya fälgen var tydligen av Polsk tillverkning.

Nu har jag alltså ytterliga två fälgar som flagar, dock är det inte fråga om korrosion eller liknande som på AWWD's bild, utan det "skiktar" sig snarare. Dessutom är det på utsidan och det finns heller inga mekaniska skador. Jag ska försöka fixa en bild, men under tiden vore det intressant att veta mer om den serie som CarMan nämner. Har du någon mer info?
Användarvisningsbild
av CarMan
dieselhog skrev:Grejen är att mina fälgar aldrig gått vintertid utan bara sommartid. Första ägaren hade som sagt fått en fälg utbytt och det konstaterades att den var av Sydafrikansk (tror nog att det var Sydost Asiatiskt, men det var vad han sa ...) tillverkning och helt klart var omlackad. Den nya fälgen var tydligen av Polsk tillverkning.

Nu har jag alltså ytterliga två fälgar som flagar, dock är det inte fråga om korrosion eller liknande som på AWWD's bild, utan det "skiktar" sig snarare. Dessutom är det på utsidan och det finns heller inga mekaniska skador. Jag ska försöka fixa en bild, men under tiden vore det intressant att veta mer om den serie som CarMan nämner. Har du någon mer info?
Nä jag har ingen info, men vet att det var några år sedan som flera bilar hadde flägar med släpp på det viset du beskriver. Men det var under en begränsad period, så dom flästa uppdagades nor väldigt snabbt.
Vilken mjukvara har ni?

Hade min bil inne på service idag och min PT[…]

Byta lamphus/baklykta xc90 2018

Finns det någon instruktion om hur man byt[…]

Tack för era svar. Bromsskivan sitter inte […]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ[…]