Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sandan
Hej!

Hade samma problem som du,men pratade med en som verkligen är Volvo kunnig,och han nämnde som de tidigare att man kunde byta bakstycket,eller som jag gjorde,borrade 2st 8mm hål i nedre delen av plast kåpan.Fukten är borta,inga problem vid tvättning.
Vad du bör tänka på är att du borrar i nederkant,så att det inte kan rinna ned något om du ex. fyller på spolarvätska eller dylikt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tycker inte att man ska borra överhuvudtaget, det ska troligen gå på garantin, samt hellre att byta packning eller nåt annat som gör att fukten håller sig borta än att borra hål...bara min åsikt...
av Frigge
ge_219 skrev:Tycker inte att man ska borra överhuvudtaget, det ska troligen gå på garantin, samt hellre att byta packning eller nåt annat som gör att fukten håller sig borta än att borra hål...bara min åsikt...

Problemet är ju inte att det "läcker in" fukt/vatten utan problemet är kondens, därför kan man borra luftningshål. Rekomenderar dock dom nya locken som har luftning inbyggd.

/Fredrik
av NidoKing
Volvo var verkligen vänliga och det gick på garantin. De byter ut mot nya membran och då ska det inte bli kondens i framtiden. :)
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]