Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Octopussy skrev:Vet inte riktigt hur du räknar men bara på oljan tjänar du 370:- om du köper för två byten. Inte mycket pengar men ändå nästan 400:-

I förhållande till killen som du citerar så tjänar du ju in 450:-

Det är så här,i mitt första inlägg så skrev jag att jag tjänar knappt på ett byte jämfört med den lokala volvoverkstan för dom tog 900 för 5.8L och den här sidan tar ca 740:- för 6L ink frakt, då skrev han jag citerade att 900 på en bilia verkstad va billigt jämfört med den verkstad han hade lämnat in sin bil på.

Förstod du nu?
Severin skrev:
pang58 skrev:Jag hade min V70 inlämnad för en reperation och bad dem byta olja + filter när de ändå höll på. Det gick på 1666:- (Mechanum Partille).Borde ju vara samma mängd olja i S60. Kanske man skulle ha kollat priser på andra ställen, 900:- är ju billigt om man jämför...

Jag specar det så ser du vad det kostar

SLX Pro Long 0w/30 5.8L a 156.25/L 906.25:-
Byte olja och filter 155:-
Miljöavgift olja och filter 29:-
Filterinsats 112.50:-
Packning 13.75:-

Summa 1216.50:-

Jag tjänar 184 minus kostaden för GDS hallen om jag ska byta själv vilket betyder att jag tänker inte byta själv :wink:

Priset på Olja är inte lika på alla ställen.
Det du anger är relativt billigt. Här tar dom 187 kr litern
Konstigt att du betalar för packningen men hey det är bara 13 kr
Men om man känner att man tjänar 2-300 o inte orkar byta själv så är det ju ett självklart val att lämna in.
Severin skrev:
Octopussy skrev:Vet inte riktigt hur du räknar men bara på oljan tjänar du 370:- om du köper för två byten. Inte mycket pengar men ändå nästan 400:-

I förhållande till killen som du citerar så tjänar du ju in 450:-

Det är så här,i mitt första inlägg så skrev jag att jag tjänar knappt på ett byte jämfört med den lokala volvoverkstan för dom tog 900 för 5.8L och den här sidan tar ca 740:- för 6L ink frakt, då skrev han jag citerade att 900 på en bilia verkstad va billigt jämfört med den verkstad han hade lämnat in sin bil på.

Förstod du nu?
Jodå jag fatta, undrar bara var du fick summan 184:- ifrån?
Köper man billigare olja, gör jobbet själv och köper större partier kan man spara lite pengar. Satt och räknade lite på det och om man är två som delar när man beställer kan man få ner det ytligare. Summa sumarum så sparar jag ca 600:-

Ja jag vet, det kanske e lite överjobbat för att spara så lite pengar. Men jag älskar att leta bästa pris :lol: sån e jag!
Användarvisningsbild
av Severin
Jo jag håller med dig men att spara in när dom tar 184:- för jobbet att byta olja, ja då är man snål eftersom i mitt fall där jag bor i lägenhet måste in på en GDS hall för att byta så är det inga direkta pengar att spara.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]