Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av angrah
Hej,

Tänkte höra om det går att förnya utseendet på min s80 från 1999. Finns det möjlighet att byta till den nya grillen? Vart kan jag köpa den? Andra grejer man kan göra? Tacksam för svar!

MVH

Nils
Användarvisningsbild
av CarMan
angrah skrev:Hej,

Tänkte höra om det går att förnya utseendet på min s80 från 1999. Finns det möjlighet att byta till den nya grillen? Vart kan jag köpa den? Andra grejer man kan göra? Tacksam för svar!

MVH

Nils
Du kan ju alltid byta hela främre stötfångeren, då får du linte nyare look
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag hade en s80 förr, och förnya den väldigt billigt faktistk,

1. Lämnade in den på lackerings firma, så att de lackera alla mina ytterlister till bilens färg, ( de gråa listerna, sidan, bak och fram )dock lät jag kromlisten ha kvar sin färg på sidolisterna, för att den nya har det också....

2. Sedan, kan du förnya lite på inredningen,,,luftuttagen har en liten krom list på handtaget...ska inte vara så dyrt att byta...

3. Köp 2 st Xenon look lampor som du kan byta H7, lätt som en plätt.
Biltema har några riktigt bra, får samma nyans som Xenon men dock
är de inte godkända av besiktningen så att glöm inte att ha dina vanliga
under bilprovningen fall du köper ett par sådana...

4. Köp en sportgrill så kallad XC, får ett helt ny uttseende framifrån...kanske kan hitta på skroten...

5. Ta bort dina S80 emlbem på bagage luckan, och fäst de igen på vänster sida om du står bakom bagaget, tror de nya har sina emblem där , samt motorbeteckningen sitter till höger har jag för mig, kan ha fel..kommer inte ihåg.....bara till att ta av och köpa lite emblem tejp och fästa de igen....dock får du vara försiktigt när du tar av de så att du inte skadar lacken...

Behöver du delar till din s80 så skicka mig ett PM och skriva vad du vill ha så ska jag se om jag kan ordna det..
av zenobia
angrah skrev:Hej,

MVH

Nils
Jag håller på med facelift till -05...

kromade dörrhandtag - enkelt om man bortser från BLL på framdörrarna
nya bakljus - med lite hjälp av forumet försvann felmeddelanden för bromsljusen (tackar Dr_Love_T5)
bakre stötfångare - fick skruva fast nya fästen på sidorna bak
nya kromade ytterspeglar - mekaniskt inga problem, dock får man fixa till kontakterna. I mitt fall från 10 pol till 16 pol.
instrumenthus med svart botten och kromringar
främre stötfångare - ej bytt än
xenonljus - ej bytt än, kräver dock kabelmeck och shuntfix (tackar Dr_Love_T5)

Allt går att ordna utan större problem, men man får vara lite klurig
:D
av angrah
ge_219 skrev:Jag hade en s80 förr, och förnya den väldigt billigt faktistk,

1. Lämnade in den på lackerings firma, så att de lackera alla mina ytterlister till bilens färg, ( de gråa listerna, sidan, bak och fram )dock lät jag kromlisten ha kvar sin färg på sidolisterna, för att den nya har det också....

2. Sedan, kan du förnya lite på inredningen,,,luftuttagen har en liten krom list på handtaget...ska inte vara så dyrt att byta...

3. Köp 2 st Xenon look lampor som du kan byta H7, lätt som en plätt.
Biltema har några riktigt bra, får samma nyans som Xenon men dock
är de inte godkända av besiktningen så att glöm inte att ha dina vanliga
under bilprovningen fall du köper ett par sådana...

4. Köp en sportgrill så kallad XC, får ett helt ny uttseende framifrån...kanske kan hitta på skroten...

5. Ta bort dina S80 emlbem på bagage luckan, och fäst de igen på vänster sida om du står bakom bagaget, tror de nya har sina emblem där , samt motorbeteckningen sitter till höger har jag för mig, kan ha fel..kommer inte ihåg.....bara till att ta av och köpa lite emblem tejp och fästa de igen....dock får du vara försiktigt när du tar av de så att du inte skadar lacken...

Behöver du delar till din s80 så skicka mig ett PM och skriva vad du vill ha så ska jag se om jag kan ordna det..
Alltså, denna grillen. XC grillen, finns den att köpa ny nånstans eller gäller det bara att få tag på en på skroten?
Användarvisningsbild
av Sulan
Innan du köper XC grillen så tänk dig för! den passar inte rakt av.Du måste införskaffa en hel front från -04 0ch framåt. Har själv provat och det gick åt
H....e!
av angrah
Sulan skrev:Innan du köper XC grillen så tänk dig för! den passar inte rakt av.Du måste införskaffa en hel front från -04 0ch framåt. Har själv provat och det gick åt
H....e!
Attans, att ingen smart jävel har gjort en replica som passar de gamla frontarna :( .. Eller finns denna smarta jävel? :)

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]