Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stuffs
Hej! Bytte kyl häromdagen och plockade då naturligtvis även ned intercoolern. Såg då att det sitter en givare på den högra anslutningar på intercoolern, den till insuget alltså.

Undrar om någon vet vad denna är, och om den inte används? Satt nämnligen inget kontakt stycke på givaren?

Skulle gissa på temperatur eller tryck på insugsluften?

Bilen är en v70N -02 D5 Aut

Tack på förhand!

//stuffs
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tryck eller temp borde det vara som du säger. Men du borde ha fått ett ilsket meddelande i displayen om den är urkopplad. Temperatur är kanske inte så viktigt att den varnar i displayen, men felkod borde finnas. Du hittar ingen kabel i närheten som passar?
Användarvisningsbild
av stuffs
Sparkz skrev:Tryck eller temp borde det vara som du säger. Men du borde ha fått ett ilsket meddelande i displayen om den är urkopplad. Temperatur är kanske inte så viktigt att den varnar i displayen, men felkod borde finnas. Du hittar ingen kabel i närheten som passar?
Nej, letade som en idiot och det finns inte en enda kabel som är lös och skulle kunna sitta där!

Detta jag tycker är märkligt, kan det vara så att det är någon slags standard monterad givare som inte alla bilmärken använder? För jag antar att intercoolern inte sitter på v70N D5 endast.

Ska försöka läsa av felkoderna, har ju dock ingen ppc själv :(

//stuffs

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]