Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krillisen
ägare till en volvo s60 - 07 förar stolen är hemsk jag får så ont efter någon mil i bilen. sittsen är så tunn att stål stommen i sittsen går i mot höft benet och lår och att jag får ont i ryggen är nog för stor 192 cm + 100kg har inga problem med min gamla volvo 850 kan ni hjälpa mig finns det annan klädsel tex för taxi förare eller passar s80 stol eller är det samma stolar mvh krillisen
Användarvisningsbild
av CarMan
från 2005 o framåt har alla bilar en annan stöl, med kostare sits.

men vist fins det några olika stolar i en S60. (det sklijer nog lite på sidos tödet, men tror inte det är olika mycka stoppning)
Stoppningen är inte ovanligt tunn, men du kanska har en nedsutten stol? (det går ju att byta stoppning, men då åker du på att byta värmesitsen samtidigt)

Jag tror det är din längd som ställer till det, du har bena högt o får ingen avlastning av kropsvikten, alla vikt hamnar på ett stäla.

har du testar stolens alla inställningar (det går ju att höja sänka både i fram & bakkant, samt svaknstöd)
av krillisen
tack för tipset jag har provat alla möjliga inställningar av stolen bilen har rullat 7000 mil finns det kraftigare stopning än orginal jag känner att jag får en konstig vikel de andra i familjen är nöjda med den har alltid älskat volvo stolar aker nu mest i min gamla 850 som rullat 23000 mil
Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]