Moderator: Moderatorer
XC90 headache skrev:Verkstaden skall fixa felet på måndag. De verkade övertygade om att det är ett hjullager, tydligen ett av de vanligaste felen. Märkligt att kvalitén på lagren har blivit sämre, kan man tycka. Detta är min 5:e Volvo och totalt har jag nog kört minst 60 000 mil med dem utan att få problem med några lager...Nä kvaliten har blivit bättre, det var ju bara på en serie det var fel!
_Rick_ skrev:Volvos inköpare är stenhårda. De pressar priserna som f*n. Det är faktiskt helt otroligt att grejjerna håller...det var väll en tätning till lagret som var den felande länken om jag förstått det hela rätt. Om fukt går in så går dom sänder förr eller senare.
:)
Så är det iofs med alla tillverkare. Förrutom superbilarna då som FÅR kosta en massa.
Den som kan leverera kullager till billigast pris och som gör dem efter måtten som beställaren vill ha, vinner oftast. Det var väl så att FAG (de heter så) vann över SKF när det gällde pris. Vilket känns lite skevt när SKF startade Volvo 1926 eller hur det var.
Men det är ju priset som styr..
_Rick_ skrev:Volvos inköpare är stenhårda. De pressar priserna som f*n. Det är faktiskt helt otroligt att grejjerna håller...Kanske lite väl utanför trådstartarens fråga men here we go.
:)
Så är det iofs med alla tillverkare. Förrutom superbilarna då som FÅR kosta en massa.
Den som kan leverera kullager till billigast pris och som gör dem efter måtten som beställaren vill ha, vinner oftast. Det var väl så att FAG (de heter så) vann över SKF när det gällde pris. Vilket känns lite skevt när SKF startade Volvo 1926 eller hur det var.
Men det är ju priset som styr..
XC90 headache skrev:Hämtade bilen igår och verkstaden hade bytt bägge bakhjulslagren. Allt missljud är borta. Kostnadsfritt och utan diskussion! Trots att garantin är utgången. Det var snyggt jobbat av Volvo och verkstaden! Förtroendet är återskapat...