Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Andreas: Vad slår du på då? Bilpriser.se ger när jag slår på den 109-118k privatpris 128k handlarpris. Bryr sig folk så mycket om att två framlyktor skiljer?

Wissel: Det är just det, bilen har gått klockrent sen ny. Det enda som är bytt är ett hjullager på garantin. Sen har väl bromsbeläggen bytts på någon service. Fyrhjulsinställning gjordes för 1.5år sedan. Dvs inget som är värt att ta med.

/Anders
av Lövet
Brainy skrev:Andreas: Vad slår du på då? Bilpriser.se ger när jag slår på den 109-118k privatpris 128k handlarpris. Bryr sig folk så mycket om att två framlyktor skiljer?
Svårt att säga exakt men antagligen ja. Då en -04 ser likadan ut som en -01 så är det lättare att jämföra den med mycket äldre modeller. Vem skulle ge 118 privat när man lätt får en -05 2.5T för de pengarna? Man måste tänka på att Bilpriser.se inte är något facit, dock har den väldigt bra koll på V70 pga de många försäljningarna på KVD.
KKR skrev:Det finns en ny sida för bilannonser nu http://www.bilgaraget.se som skall konkurrera med Blocket
De har dock inte direkt 3.000.000 miljoner besökare per vecka. Snarare ett par hundra. 120 spänn när man ska sälja en bil för 100.000kr är gratis.
av Lövet
Anders: Så här matade jag in på Bilpriser.se

Volvo V70 2.4 (170hk) -04
80 mån | 11000 mil | Värdeminskningsstartdatum 2003-06-01

Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 112 300 kr

Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 94 000-102 000 kr

Uppskattat pris vid köp hos privatperson.
Standardtillval
Direktimporterad
Nej
Vinterdäck i OK skick
Ja
Servicebok&serv. enl. plan
Ja
Taxi/Budbil/Lb-reg
Nej
Vit/Beige/Brun
Nej
Metallic
Ja
Hund/Djur/Rökt
Nej
Småstad/Landsort
Ja
MODELLtillval
Paket: Business/Kinetic
Automat
Nej
Helläder (ingår i summum)
Ja
GPS / Navigation
Nej
Fabrikat
Volvo
Modell
V70 2.4 (170hk)
Årsmodell
2004
Mil
11000
1:a dat. i trafik
2003-06-01

Missade förut att det var en 170hk. Det höjde priset med 2.000kr...
Användarvisningsbild
av Brainy
Då har du tagit värdeminskningen på 14mån för mycket och så tycker jag du valt ett utrustningspaket för klent ;) (Fast utrustningen sa vi ju iofs att det inte höjde värdet någonting)
Listpriset för bilen när det begav sig var 348tkr, det borde kunna skvallra lite om utrustningnivån även om jag inte kan rabbla allt på rak arm :)

Volvo V70 2.4 (170hk) -04
65 mån | 11000 mil | Värdeminskningsstartdatum 2004-08-13
VÄRDERINGSUTLÅTANDE
Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 128 600 kr
Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 109 000-118 000 kr
Uppskattat pris vid köp hos privatperson.
Standardtillval
Direktimporterad
Nej
Vinterdäck i OK skick
Ja
Servicebok&serv. enl. plan
Ja
Taxi/Budbil/Lb-reg
Nej
Vit/Beige/Brun
Nej
Metallic
Ja
Hund/Djur/Rökt
Nej
Småstad/Landsort
Nej
MODELLtillval
Paket: Business ++/Summum
Automat
Nej
Helläder (ingår i summum)
Ja
GPS / Navigation
Nej

Ska sanningen fram så har jag blivit sugen att erbjuda honom 100tkr för den när han ändå ska sälja och säger att han vill ha minst 100tkr. Men jag är skeptisk, jag vill helst ha en 07-09 och diesel :)

/Anders
av Lövet
Jag läste ditt första inlägg för fort, trodde att bilen var äldre i och med att det var en MY04. Dessa brukar ju börja säljas en bit in på -03.

Men fortfarande. Jag kan inte förstå vem som skulle ge nästan 130' för den bilen. Bara för att understryka att Bilpriser.se inte är något facit så har jag köpt mina sista två bilar hos handlare för mindre pengar än privatvärderingen på Bilpriser.
Den här bilen är tagen i bruk efter modellårets utgång, eller hur? Jag tror inte att du ska räkna med att en köpare betraktar den som jämngammal med en 05:a, den är ju i alla fall 5,5 år gammal nu. Sätt in 2004-01-01 som datum i bilpriser.se och tag bort markeringen för summum. Hade det varit en summum så skall det ju synas på utsidan och finnas elstolar etc. Räknar bilpriser på det här sättet blir det uppskattade priset c:a 115000 hos bilhandlare. Jag gissar att det stämmer bättre med verkligheten.

/Arne
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag vill inte jämföra den med en 05a, men jag vill inte att den ska ses som 14 månader äldre än den är. Det betyder iaf lite för mig.

Men jag ska inte argumentera emot, en bil är inte värd mer än folk vill betala och uppenbarligen så ses inte bilen som särskilt värdefull :)
Har du tittat på Rejmes hemsida? De har en auktinsförsäljning av bilar som de kallar för webaffär. Jag lämnade in ett "lite knepigt objekt" till dem i somras, och det blev avslut vid första auktionen. Rejmes arvode är klart rimligt och de står alla garantier mot köparen. Ett bra sätt att få lite mer betalt än vid vanlig privatförsäljning och klara fördelar för köparen också.

/Arne
Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]