Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Hejsan

Jag har funderat lite på om jag gjorde rätt.

I helgen så bytte jag bort min pärla (en S60 -02 T5 BSR ca 6k mil) *snyft*

Nu har jag en V70 T5 -05 med nästan 3k mil på mätaren.

Men när jag köpte den så behöll jag mina sommardäck och fälgar.

Dom sommardäck som följde med satt på nya (något udda märke) fälgar. Men gummit var gammalt och av samma märke som jag redan hade. Mina egna fälgar var 17" tehtys.

Gjorde jag rätt som behöll mina fälgar eller borde jag tagit dom där nya som var av något udda märke.
Användarvisningsbild
av greeeken
Det tycker jag att du gjorde
Användarvisningsbild
av G-kraft
Håller med greeken,

Jag tycker allt ska vara orginalt, speciellt Tethys, har det på min bil själv och är riktigt nöjd med utseendet på de fälgarna..så att jag tycker inte att du ska känna besvikelse...men vilken tum var de andra, samt vilket märke !? vad tyckte du själv om de udda !?

mvh
av haxpet
Jag kommer inte ihåg vilket märke det var på dom. Och dom var ju helt nya. Och dom hade 10 hål för bultar, antagligen för att dom ska passa andra märken, så dom hade plastkåpor för att skydda bultarna. Men det var samma däck på dom som på mina egna sommarfälgar.

Båda var 17".

Men mina Tehtys är i bra skicka, i princip inga kantstötsmärken på dom fälgarna.
Användarvisningsbild
av G-kraft
¨Tycker i alla fall det var bra val av dig att behålla tethys...är du inte nöjd med de... så skicka in en annons på denna sajten eller blocket om att du vill byta till andra volvo fälgar, tror det är en stor efterfråga på de tethys eftersom de finns inte i så stor skala...

mvh
av haxpet
Jag är nöjd. Jag ville bara kolla vad andra skulle ha gjort.

När jag sa att jag ville behålla mina egna fälgar så titta försäljaren lite snett på mej. Han visste nog att ett par Volvo fälgar är mera värt än dom som han ville att jag skulle köpa.
av Frigge
Jag skulle LÄTT gjort som dig. Original är alltid original, det är en enorm skillnad på fälg o fälg så jag tycker du gjorde helt rätt.

/Fredrik

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]