Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Jag har problem med försvinnande olja..
Själva pumpen såg oljig ut, så jag har nu torkat den ren och lossat samt satt tillbaka slangklämman vid pumpen.

Skall bli "spännande" om det var så enkelt eller om det är pumpen som läcker på nått vis.. :roll:

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:Jag har problem med försvinnande olja..
Själva pumpen såg oljig ut, så jag har nu torkat den ren och lossat samt satt tillbaka slangklämman vid pumpen.

Skall bli "spännande" om det var så enkelt eller om det är pumpen som läcker på nått vis.. :roll:

/L
Ser sugslangen (den grova) ut att vara "vävd" så byt den, den är modifierad till en mjukara som tätar bättre.

kän också på tryck röret på púmpen, sitter det löst kan man montera ett låsbläck som gör att den inte kan gänga uppsig
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev: Ser sugslangen (den grova) ut att vara "vävd" så byt den, den är modifierad till en mjukara som tätar bättre.

kän också på tryck röret på púmpen, sitter det löst kan man montera ett låsbläck som gör att den inte kan gänga uppsig
Skall kolla sugslangen, blev osäker om man skulle kunna kalla den "vävd".

Tryckröret sitter med låsbläck runt motturdelen så den är redan "fixade" från fabrik.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
CarMan skrev: Ser sugslangen (den grova) ut att vara "vävd" så byt den, den är modifierad till en mjukara som tätar bättre.

Skall kolla sugslangen, blev osäker om man skulle kunna kalla den "vävd".

Tryckröret sitter med låsbläck runt motturdelen så den är redan "fixade" från fabrik.

/L
Jag vet inte vad jag ska kalla den för att man sak förstå.
men tittar man på den smala returslangen som sitter på behållaren så är den "vävd" & en vanlig kylarslang är bara gummi!

man kan altså ha en Sugslang som är likadan som returslangen eller som kylarslangen.
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]