- ons 25 jan 2006, 19:44
Tror absolut inte han ger dig nya länkarmar,spindelleder,spjällhus à 7000:- inkl arbetet osv osv.
Jag vet till o med mindre firmor som inte ens ersatt sina egna misstag,typ glömt att dra remskivan till vevaxeln på en Renault med remhaveri som följd. Vissa av dessa firmor skiter blankt i om man som kund vänder sig till Allmännareklamationsnämden,det enda dom gör är ju att "rekomendera" firman att hjälpa kunden.
/Fredrik
Walle skrev:Tror inte Roffes Bilmek ger några större summor i Goodwill.Frigge skrev:Värt att tänka på är ju att man kan GLÖMMA allt som heter Goodwill om man inte servar hos Auktoriserad verkstad. Den kan vara värd MYCKET pengar.Du menar att inte icke auktoriserad verkstad inte ger goodwill ? :?:
/Fredrik
Det spelar nog ingen roll vilket verkstad du servar bilen på gällande goodwill. Roffes Bilmek kanske t.o.m ger mer goodwill än Bilia bara för att han har färre kunder och därmed skapar starkare band till sina kunder... eller nåt. Bara en tanke.... hur som helst tror jag inte man får mindre goodwill hos en icke auktoriserad verkstad.
Dock har jag hittills gjort mina servicar hos auktoriserad verkstad... men av helt andra skäl.
Tror absolut inte han ger dig nya länkarmar,spindelleder,spjällhus à 7000:- inkl arbetet osv osv.
Jag vet till o med mindre firmor som inte ens ersatt sina egna misstag,typ glömt att dra remskivan till vevaxeln på en Renault med remhaveri som följd. Vissa av dessa firmor skiter blankt i om man som kund vänder sig till Allmännareklamationsnämden,det enda dom gör är ju att "rekomendera" firman att hjälpa kunden.
/Fredrik