Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft ett kjolpaket på min S60 där kåpan på högersida är anpassat för att avgasröret ska sticka fram. På höger sida så finns där bara en täckande kåpa. Nu vill jag sätta på dubbelt utblås (en på var sida) och letar efter en likadan kåpa som på vänstersidan (fast spegelvänd).

Har hört med Volvo och dom har inget sådant. Undrar nu ifall någon av er känner någon som kan eller vet hur man kan gjuta denna på ett professionellt sätt så att det ser bra ut?

Finns det ingen kåpa som ser matchar orginal på vänster sidan går det lika bra om det finns 2 kåpor till varje sida som ser likadana ut och passar till orginalspoiler bak.
Syns kanske lite på denna bilden...

Bild

Tackar på förhand!

/Robban
av Teemu
ser ut på bilden som det skulle vara likadana kåpor, om man bortser ifrån att det är spegelvänt på ena sidan. Är det inte bara hålet för avgasröret som saknas?
av robbieboy
Dom är likadana..men dessvärre så är vänsterkåpan lite mera avancerad. Plasten viks in "runt" avgasröret och det blir riktigt fult om man bara "borrar" hål i plasten på högersidan. Söker därför en högerkåpa med samma form som på vänstersidan fast spegelvänd.

/R
av Perra N
Kan du inte hitta en duktig lackerare som kan modda vänster, och sen göra höger exakt likadan?
av matzen10
jag skulle oxå rekommendera en lackerare! De typerna är kluriga och vet vilket material som delen ska byggas av för att tåla lack och övrigt slitage.
Lycka till med din moddning!

M V H
--> Matz
av robbieboy
Sweet..
Ska höra med killen som lackade resten av bilen.. Han kanske kan trixa lite..=)
Tack för tipsen!

/Robban
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]