Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dan i Eslöv
Jag efterlyser någon som kan förklara hur man byter knapparna i ratten på en S60, med den tre-ekrade ratten. Det finns jättefina anvisningar här om tillvägagångssättet på V70:an, men eftersom det inte är samma typ av ratt funkar inte dessa anvisningar på S60:an. Radioknapparna finns, nu ska dom bara dit också. Men hur....? :?:
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hejsan

Men är det redan fördraget med kablage bakom airbag till stereo knapparna ?? jag tror inte det, måste nog köpa kablarna hos volvo, samt jag tror att du får lossa -pol kontakt på batteriet först, sedan får nyckeln inte sitta i tändnings låset...

Sedan skruvar du loss de 3 skruvarna som sitter under ratten, finns en ram, där sitter 3 skruvar , de syftar jag på...sedan tar du bort övre ramen..., skall nog finns 2 skruvar antar jag bakom ratten då, när man lossar de, så kanske airbagen lossnar...men jag är inte 100% på detta. Kanske någon annan på forumet kan bidra med råd....
Användarvisningsbild
av elmuppo
Jag har Mek.instruktionerna, med bild och allt i PDF.

Kan mejla dem?

//Branx
Användarvisningsbild
av Dan i Eslöv
branx skrev:Jag har Mek.instruktionerna, med bild och allt i PDF.

Kan mejla dem?

//Branx

[email protected]

Räcker det med 1000 tack? :D
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]