Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perjak
Ronin skrev:Jag fick också mina fjädersäten utbytta mot de gummi-isolerade, som togs fram som en servicelösning, på problemet med högt vägljud. Alla nya bilar jag sett har dessa gummi-isoleringar monterade original.
När du skriver ""alla nya bilar jag sett... vilka tillverkningsveckor talar vi om då? Skulle vara kul att veta om man har eller inte har moddade fjädersäten.
Användarvisningsbild
av henka35
Efter kvartal 1 2003. Kan inte veckan i huvudet. Men Nästan alla med modellår 2004 har dessa.
av perjak
henka35 skrev:Efter kvartal 1 2003. Kan inte veckan i huvudet. Men Nästan alla med modellår 2004 har dessa.
Nu blir jag lite fundersam. NCR har ju enligt profilen en -06:a och har, vad jag förstår, fått nya. Eller har NCR hunnit byta bil sen ärendet var på tapeten?
av NCR
perjak skrev:
henka35 skrev:Efter kvartal 1 2003. Kan inte veckan i huvudet. Men Nästan alla med modellår 2004 har dessa.
Nu blir jag lite fundersam. NCR har ju enligt profilen en -06:a och har, vad jag förstår, fått nya. Eller har NCR hunnit byta bil sen ärendet var på tapeten?
Jo precis, min "gamla" problemfyllda bil var en tidig 2004:a (tillverkad i april 03). Bilia gav upp efter 6 reparationsförsök och köpte tillbaka bilen.
av perjak
Jamen då klarnar det. Jag förutsätter att ditt nya åk är tyst och mjukt som en dröm att köra...
av NCR
perjak skrev:Jamen då klarnar det. Jag förutsätter att ditt nya åk är tyst och mjukt som en dröm att köra...
I alla fall betydligt bättre ja. Jag har dock ett irriterande knarrljud/drill-ljud som jag tycker kommer ifrån passagerarstolen/pass-dörren fram eller bak. Svårt att avgöra när man kör, men ljudet hörs inte när man har någon sittande i stolen.

Jag tänkte låta frugan köra med mig i baksätet så får jag krypa runt tills jag hittar vad det är som låter..
Användarvisningsbild
av Rillee
NCR skrev:
perjak skrev:Jamen då klarnar det. Jag förutsätter att ditt nya åk är tyst och mjukt som en dröm att köra...
I alla fall betydligt bättre ja. Jag har dock ett irriterande knarrljud/drill-ljud som jag tycker kommer ifrån passagerarstolen/pass-dörren fram eller bak. Svårt att avgöra när man kör, men ljudet hörs inte när man har någon sittande i stolen.

Jag tänkte låta frugan köra med mig i baksätet så får jag krypa runt tills jag hittar vad det är som låter..
det är inte ventilations grejen under stolen för den skramla på min s60?
av NCR
Rillee skrev:
NCR skrev:

det är inte ventilations grejen under stolen för den skramla på min s60?
Ahhh, det har du rätt i....skall lägga en handduk runt den imorgon så får jag se. Tack för tipset.

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]