Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrharakiri
Hej
Då bilen är kall hörs ett vinande ljud som följer motorvarven dvs. om jag gasar lite på tomgång så ökar ljudet. Det låter också mer då jag vrider på ratten. Vad kan vara fel och hur mycket kostar det att laga, kan det tex. vara Servopumpen? Bilen har gått 7500 mil och är en 2001:a
Senast redigerad av 1 mrharakiri, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DJ
Har du kollat så du har tillräckligt med olja till styrservon?
Användarvisningsbild
av CarMan
låter som låg nivå i servon. tareda på vad som läcker & ring sedan din verksta o kolla pris. priserna varierar nämligen mellan olikaverkstäder!
av cme
Kolla att slangarna till servon är rätt dragna. På min V70 2.4T dömde verkstan ut servon på grund av läckage. De påstod att packboxen på ingående axel var slut. På grund av min snålhet och att jag var irriterad över felet lät jag dem inte byta direkt utan kollade själv på pumpen hemma. Läckaget såg inte alls ut att komma från axeln. Dessutom borde en packbox hålla längre tyckte jag. Åtminstone gör dom det på mina egan konstruktioner för gruvindustri och där är det jävligt skitit och varmt. När jag kände på en av slangarna var den lös. Bara att dra slngklämman och så var problemet löst.

Magnus
av NCR
Låter det så här månne?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... highlight=

(Scrolla ner så hittar du en länk att klicka på).
av mrharakiri
Hittade en slangklämma som kändes lite lös och som jag drog åt (Hur hårt törs man dra åt egentligen?). Jag ska kolla idag efter att jag kört med bilen om det läcker vid klämman.

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]