Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr H
Mina framsäten är slitna/skadade i klädseln och nu har jag hittat likadana säten från en skrotad bil. Min är en V70 -00 och dom sätena jag tänkte sätta in i stället kommer från en 02:a.

Är det någon som vet om det bara är att skruva ur sätena och sedan lyfta i dom "nya" sätena? Räcker det med att bryta strömmen, koppla ur anslutningarna under sätet, skruva loss det och sedan omvänd ordning vid återmontering? Tänker på sidoairbagen som väl sitter i sidan på ryggstödet och om kontakterna under sätet är lika på 01:an och 02:an.

Är det någon som har erfarenhet av en sådan här operation?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tjena

Aa har liknande upplevelse,,dock bytte jag på en s80, tog s60 säten och kopplade in de på s80 bil..men dock missade jag en grej...

Du måste behålla dina bältes klipp på framsäten som du har nu...måste ha de på dina nya säten annars kommer SRS airbag lampan att lysa !!
Dock vet jag inte om Volvo kan omprogrammera de nya så att de har samma mjukvara som din bils...eftersom bältena har en liten chip som känner av en kollision,,detta är inte endast min info, kommer också från VOLVO....

annars är det bara till att plugga av och plugga på din bil...men kolla igenom så att alla kontakterna är lika under sätet på bilarna.. säg till om du får problem så kan jag eventuellt ge dig råd.....

Glömde påpeka att det finns en liten klipp med 2 små kallade knopp under plastbiten som sitter vid sidan av sätena..de knopparna måste tryckas inåt så att du får av bältes remmen....bor du i malmö trakten så kan jag hjälpa dig...
Vi som beställt nya XC60

Det var en fet sådan. Om du får fö[…]

Ladda inte mer än 80% speciellt om du kö[…]

Nej, inte för mig som kommer från VW. D[…]

V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]