Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Hur vet du att det inte är en kund som ringer när säljaren pratar i mobilen?????
Hur vet du att säljaren som springer runt inte håller på med något viktigt gällande jobbet?????
av NCR
Jensen skrev:Det med att hitta rätt handlare är inte alltid så lätt, person X går in på
Brabil och får ett bra bemötande och går därifrån nöjd, person Y går in på samma ställe, tycker inte att han blivit schysst behandlad går därifrån och är väldigt besviken.
Samma ställe helt skilda uppfattningar, ibland så blir det så.
Alla människor är olika och har olika uppfattningar om hur saker och ting skall gå tillväga.
Tyvärr så finns det fortfarande säljare som är nonchalanta och dryga och har en massa förutfattade meningar om kunderna, men då dom flesta säljarna inom bilbranschen går på provision så är det bara säljarn själv som förlorar på detta beteende.
Sen så finns det kunder som många gånger tycker att det stället är ett riktig skitställe bara för att man t.ex fått ett för lågt inbytespris.
Många tycker att man automatiskt skall få röven slickad av säljaren bara för att man går in i en bilhall, vad är rätt vad är fel???
Tyvärr så finns det väl inget bra svar på det.
Nån knallar in på haga norra för att köpa bil och träffar dig (för du är väl likadan i jobbet som här på forumet, för varför skulle du svära och bete dig här och tycka det är ok och inte i jobbet) eller nån har turen att träffa nån som är trevlig. Som sagt, man skall ha tur med säljarna.
Användarvisningsbild
av VS60
Jensen skrev:Hur vet du att det inte är en kund som ringer när säljaren pratar i mobilen?????
Hur vet du att säljaren som springer runt inte håller på med något viktigt gällande jobbet?????
Det vet jag inte.
Jag bror mig inte vem han pratar i mobil kunden, frugan eller vem som helst, när jag står med honom och pratar affären, så längre det gäller inte mina ärenden tycker jag inte att han ska prata i mobil, och inte bara jag utom de flesta som tycker så. Det måste finnas andra som tar emot samtal med kunder just när denna säljaren upptaget med mig.

Springa som lopp kan han göra så längre det gäller förstås mitt ärende och inte någon annat och allt annat viktig arbete han eller hon kan göra när man är klar med kunden.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av Jensen
Du är välkommen in till Haga Norra så får du väl se hur jag jobbar, det som irriterar mig är folk som inte vet ett dugg om hur saker och ting fungerar, utan baserar sin egen lilla story på ett besök där han fått ett dåligt pris vid inbyte, eller han tycker att firman lägger på för mycket på priset, eller där säljaren råkar få ett samtal från kund, fru mm.
Har man ingen aning om hur det funkar så skall man inte snacka en massa skit som inte stämmer.
Man dömer inte alla säljare efter ett besök, precis som jag vet att alla kunder inte är som VS60.
Användarvisningsbild
av VS60
Jensen skrev:Du är välkommen in till Haga Norra så får du väl se hur jag jobbar
Jag behöver inte springa och kolla hur alla jobbar, med dina inlägg ser man det utan att behöva träffa dig och se hur du jobbar.
Jensen skrev: det som irriterar mig är folk som inte vet ett dugg om hur saker och ting fungerar, utan baserar sin egen lilla story på ett besök där han fått ett dåligt pris vid inbyte, eller han tycker att firman lägger på för mycket på priset, eller där säljaren råkar få ett samtal från kund, fru mm.
Jag baserar inte på någon story utan säger som det är, behöver inte förklara för dig det vet du själv. Jag blir inte förbannat att man får så lite vid inbytte, eller säljer sen den för så mycket. Jag förstår att man har kostnaderna att täcka. Hyra, att ha säljare som dig och mm.
Men som säljare borde du ju veta hur man ska uppföra sig med kunder. Det är inte jag som hittade det, utan det har funnits i många, många år.
Jensen skrev:
Har man ingen aning om hur det funkar så skall man inte snacka en massa skit som inte stämmer.
Tyvärr vet jag en hel del hur det funkar, och det mesta skiten säger just du.
Jensen skrev:
Man dömer inte alla säljare efter ett besök, precis som jag vet att alla kunder inte är som VS60.
Lär dig att läsa först, jag dömer inte alla säljare. Men det räcker med ett besök för att döma ut just den säljare som man inte tyckte om. Kanske jag är dåligt kund i dina uppfattningar, men det säger inte så mycket för min del.

av Mikael G
VS60 skrev:
Mikael G skrev:men det enda tacket man får är en klapp på axeln.
Inte det, det tacken man får att kunder återkommer senare till samma ställe, + kommer han att berätta för sina kompisar och bekantar om varmt bemötande, en nöjd kund = 10 kunder till.
Det förekommer inte så oftast här i Sverige att man får någonting gratis, servis, eller någon slags små reparation, men det förekommer i övriga Europa och i USA, bara för att locka kunder, men vi har ju så många monopol och så höga skatter så det ju svårt att konkurrera med stor jätte bolag som Volvo eller någon annan bolag.

Nu talar jag iof bara för mig själv men jag som anställd blir inte ett dugg lyckligare av att företaget får 10 st nya kunder eftersom den enda som det gynnar är företaget och jag som vanlig knegare får ut absolut ingenting av det. Det jag vill säga är att lite uppskattning till dom killarna och tjejerna ute på golvet som gör grovjobbet är väldigt uppskattat om man som kund är nöjd med det utförda jobbet och bemötandet eller om dom gjort nåt utöver det avtalade.

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]