Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av woffe4476
Ursäkta en kanske, korkad fråga, men var hittar jag kupéfiltret i min S80 -99??
Har en liten unken doft i bilen som jag inbillar mig kommer från ett icke bytt kupéfilter...

Hepp!
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubriken.
av Bias s60
hej
kupefiltret sitter på passagerarsidan längs ner över golvet, lossa plast panelen under handskfacket sedan har du fyra torxskruvar som håller ett lock lossa dom sedan dra filtret rakt ner. obs kolla så d nya kommer åt rätt håll.
Det är lite trångt men med korta torx nycklar går d bra, o lite vighet går åt, man får ligga lite obekvämt.
good luck
Bias
av woffe4476
Thanx, får väl hyra in sonen så att en vig person får utföra jobbet... :D

Hepp!
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Vill du kan jag faxa en beskrivning till dig hur det är på V70 (misstänker att det är samma som på S80)

(Ja, jag vet att det är omodernt med fax men har ingen tillgång till scanner just nu :lol: )
av woffe4476
Tjena,
jag testar först med att mecka, skiter det sig så hör jag av mig igen. Men tack för erbjudandet, jag kanske får återkomma med en request... :)

Hepp!

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]