Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fod
När jag tex ska backa ut från min uppfart eller ta mig runt i en vändzon, alltså mer eller mindre fullt rattutslag så är det precis som att det vill hacka eller studsa. Jag tror ni förstår vad jag menar ung som dom gamla 240 gjorde. Det har inte varit så här innan. Är det någon som har nått tips på vad det kan bero på. Bilen uppför sig normalt annars, hur stadig som helst. V70 2.5T -04. Har inte lagt på vinterdäck än så det kan uteslutas.
Användarvisningsbild
av wissel
Kollat oljan i styrservon ?
tar hjulen i något typ innerskärmar ?
Låter det också något ?
:D Freddie
av fod
Oljan i servon är okej, och det är inte någon innerskärm som tar i. Lite svårt att förklara men det är ung som att framhjulen inte är i vinkel vid fullt rattutslag. Kan det vara en bussning i bärarmen som är helt kass eller en kontramutter till styrleden som lossat så att detta fenomen uppstår kanske?
av Skåne1
Om du står stilla och vrider ratten fullt, hur känns det i ratten då? På många av bilarna "hugger" det i styrservon då typ som att bilen jobbar emot och det får du nog leva med. Har kännt det på alla V70 jag provat.
av xc90
Hej Jag var med om likanade med en xc70-01 det var fjädern till stötdämparen som var av! Det syntes inte innan jag började känna och rycka lite.
av fod
Problemet är löst. För det första så var det däcken som en nämnde. Bussningen i länkarmen var också dålig, hur mycket det påverkade vet jag inte för att bussningen byttes samtidigt som vinterdäcken lades på. Tack för alla tips.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]