Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag vill börja med att tacka för en väldigt trevlig sida med ett gött forum, förhoppningsvis kommer jag synas här ofta i framtiden. Köpte mig nyligen en S60 2,4 170hk av årsmodell '01.

Nu till problemet: När jag körde hem bilen efter köpet "lossnade" handtaget på förardörren och det går ej att öppna dörren inifrån. Jag måste veva ner rutan och öppna utifrån. Handtaget sitter kvar där det ska men den går inte tillbaka till ursprungsläget och kan ej öppna dörren. Den har varit felfri på denna punkt enligt säljaren. Han är enda ägaren.

Bilen går att låsa som vanligt med fjärrkontrollen.

Någon som råkat ut för detta och vet hur man löser detta, jag antar att panelen får åka av?

MVH,
nya forumsmedlemmen Ess60
Om jag inte kommer ihåg helt fel så finns det en typ av vajer som går från hadtaget till själva låsmekanismen, har kanske gått av eller lossnat ? Enklast är nog att ta bort dörrsidan och se efter vad som felar. Tror du ser vad som eventuellt behöver bytas eller fixas.
Lycka till!
N0RBERG skrev:Om jag inte kommer ihåg helt fel så finns det en typ av vajer som går från hadtaget till själva låsmekanismen, har kanske gått av eller lossnat ? Enklast är nog att ta bort dörrsidan och se efter vad som felar. Tror du ser vad som eventuellt behöver bytas eller fixas.
Lycka till!
hej , med största sannolikhet så har vajern släppt från fästet, får du bara bort dörrsidan, så fixar du det på 5 minuter :D lycka till
hansjkpg skrev:
N0RBERG skrev:Om jag inte kommer ihåg helt fel så finns det en typ av vajer som går från hadtaget till själva låsmekanismen, har kanske gått av eller lossnat ? Enklast är nog att ta bort dörrsidan och se efter vad som felar. Tror du ser vad som eventuellt behöver bytas eller fixas.
Lycka till!
hej , med största sannolikhet så har vajern släppt från fästet, får du bara bort dörrsidan, så fixar du det på 5 minuter :D lycka till
Det låter bra, tack!

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Får du ngn form av selektgaranti el liknan[…]

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]