Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Det har kommit ut ett gäng fabriksnya S60 till försäljning i Volvohandeln. Det har väl varit lagerrensning i Gent nu kan man tänka...
Hursomhelst lär det vara sista chansen att köpa en ny S60 ver 1.

T.ex. den här som enligt bilregistret är tillverkad i mars, men förregistrerad först i oktober.

http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/v ... f2S.tABQAA__!
av Lövet
Ingen bil är ju så bra som när den läggs ner så de bilarna lär nog rulla problemfritt i många år.

Men samtidigt känns det lite trist att köpa en bil som "alla" tror är 9 år gammal redan som ny...
av LOTEZ
Jensen skrev:Ca 100 bilar som skulle sålts i Ryssland, av nån anledning
så har dom inte gått iväg dit utan fördelats ut till vissa Åf.

Detta stämmer! jag stod och klura på detta i bilhallen häromdagen. Såg att på leveransmärken på rutorna stod det St Petersburg..

Hur kommer detta sig!?! ?:-/

//LOTEZ
av PNI
Var och tittade på en av ovan nämda bil.
Såg också att bilarna var ämnade till Ryska marknaden.
Min fråga.
Vad skiljer rent tekniskt på specifikationerna på en bil avsed för ryska marknaden och svenska.
Vet om handlare som inte byter in privatimporterade bilar pga att de har annan spec. (även om det idetta fall inte är privatimport )

Någon som vet om det saknas från svensk normal utrustning
Skiljer det något allvarligare som tex insprutningssystem, elsystem, stöldskydd, säkerhetsutrustning som i framtiden kan ställa till extra problem när det börjar bli gammalt och gå sönder.
Att det kan skilja på iplockad extrautrusting över ren standard på de 100 bilar kan jag förstå.

Vet inte riktigt var jag kan fråga och få ett svar
Lite tveksam på information från en säljare med provition.
Tacksam för alla komentarer.
av Lövet
Den bil som det länkas till har i alla fall all utrustning som är normal i Sverige. Tror inte heller elsystem eller något skiljer, det blir helt enkelt för dyrt att göra modifieringar för varje marknad. USA skiljer sig lite grann men där är det så stora volymer att man kan få ekonomi i det ändå.

Om bilen bara är tagen i trafik i Sverige kommer den inte kunna särskiljas på andrahandsmarknaden.
Användarvisningsbild
av Guligan
För Volvoanställda finns den nu på Volvobil för 204 900, ett fåtal ex kvar. Nästan så man blir sugen...

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]