Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Någon som har ett bra förslag på hur man får lite ordning och reda i lastutrymmet. Just nu åker spolarvätska, reservglykol och annat runt där bak :)
Finns väl lådor etc man kan köpa, men dom måste i såna fall fästas på något sätt. Kanske finns bra originaltillbehör också som någon kan rekommendera?
Användarvisningsbild
av wissel
jag använer en hopfällbar back med hink o hela köret för biltvätt med mera. Har alltid lastnätet uppe så jag bryr mig inte om att säkra den då jag fått för mig att lastnätet tar "projektilerna" om det skulle hända något !! Jag har dessutom en jävla massa verktyg nere där reservhjulet skall finnas, mitt reservhjul är på aerosolburk....
:D Freddie
av Fred
Wissel,

Jag hade förmånen att besöka Volvos krocktestanläggning för något år sedan för att filma när de smällde en bil mot barriären! Jävlar i min låda!!! :D Jag passade då på att fråga deras säkerhetsexpert om just lastnätet och insynsskyddets förmåga att "stoppa projektiler" från skuffen. Hennes svar var tveklöst att lastnäten stoppar egentligen ingenting, möjligen lösa kläder. Insynskyddet (Rollon) stoppar lite mer genom att det kan styra undan grejerna en aning men hon sa att t ex en laptop-väska riskerar att hamna framme hos föraren! :shock:

Det enda som fungerar riktigt bra är lastgallret enligt henne.

Ville bara förmedla det, så man inte åker omkring och tror att man är skyddad med bara lastnäten.

Mvh
/Fred
av yuphin
Jag har lastgallret och nu också Bauhaus' ihopfällbara back som sitter som klistrad i golvet, verkar som undersidan är gjort för att den skall placeras i baggageutrymmet på en bil. Jag köpte en av dom man kan låna för att handla och sen lämna i kassan när man ska betala...Hittade en som såg ny ut lite längre ner i högen :)
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]