Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Skulle bli hemskt glad om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig lite nu.
I lördags så plockade jag bort baksätet (högra delen) när jag startade bilen så kom felmeddelande upp "srs-airbag serv snarast". Inget konstigt med det tycker jag eftersom kontaktdonet som ska sitta i ryggstödet var bortkopplat.
Återmonterade säte o ryggstöd ikväll o när jag startade bilen så kom felmeddelandet till min stora förvåning upp igen. Har dubbelkollat att kontaktdonet sitter som det ska o det är ok. Provade sen att koppla bort batteriets minuspol ca 5 minuter, men "felet" kvarstår :(

Några tips på vad jag ska göra härnäst?

Tacksam för all hjälp jag kan få...
SRS är ett säkerhets system, med pyroteknik. av säkerhets skäl så sparas även intermitanta fel, tills man nollar dom med dator.
CarMan skrev:SRS är ett säkerhets system, med pyroteknik. av säkerhets skäl så sparas även intermitanta fel, tills man nollar dom med dator.
Okej så det försvinner alltså om Bilia nollar felmeddelandet?
Honke skrev:
CarMan skrev:SRS är ett säkerhets system, med pyroteknik. av säkerhets skäl så sparas även intermitanta fel, tills man nollar dom med dator.
Okej så det försvinner alltså om Bilia nollar felmeddelandet?
japp

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]