- tis 21 mar 2006, 21:49
Med anledning av detta frågade jag serviceteknikern om jag skulle göra 10.000mila service trots att bilen bara gått 9.000 mil, men då svarade han att det behövde jag inte.. det räckte med att byta olja och filter och att jag kunde återkomma när jag är uppe i 10.000?!
Verkar vara lite olika svar..
Ericsson skrev:Var ute hos mitt service center idag och frågade. Det är otvetydigt så att fram till årsmodell 05, dvs. 2000 mils servoceintervall, finns enligt Volvo INTE några "mellanservicar". Alltså korrekt service är en 6000-mils fullservice fastän bilen bara rullat 5000 mil då ett år gått sedan 4000-milaservicen. Jag får börja köra mer helt enkelt.Mycket underligt, jag är i ungefär samma situation med min bil (-00). Lampan för service har börjat lysa pga att det är ett år sedan senaste servicen, dock har jag bara kört 9.000 mil så det är ett bra tag kvar till 10.000mila servicen.
Varför det skulle funka med "mellanservice" iom årsmodell 05 kan man ju bara spekulera i ... vilket jag låter någon annan göra...
/Uffe
Med anledning av detta frågade jag serviceteknikern om jag skulle göra 10.000mila service trots att bilen bara gått 9.000 mil, men då svarade han att det behövde jag inte.. det räckte med att byta olja och filter och att jag kunde återkomma när jag är uppe i 10.000?!
Verkar vara lite olika svar..