- mån 23 nov 2009, 11:31
Det har diskuterats tidigare i forumet. Men eftersom min handbroms betedde sig underligt trots justering..Underligt = började gnissla, hackade till vid backning och annat otyg så började jag misstänka att backarna delat sig. Eftersom jag inte har så mycket verktyg osv hemma så ringde jag min lokala Speedy verkstad och fick tid med en gång i stort sätt. Kom hem därifrån nyss. Ena sidan hade delat sig helt på övre delen av backarna. Den andra sidan hade delat sig till hälften, också övre delen. Eftersom man får vara med när dom mekar så diskuterade vi ju lite fram och tillbaka. Det sitter en klack i aluminium som kan rensas bort om beläggen far runt. Kan säkert hända värre saker också. Det blir väldigt dyrt om detta händer. Min bil är en S60 2004 (aut) som gått 10500 mil. Jag skulle nog rekommendera att man byter backarna, åtminstome kollar upp dom vid en närliggande service..Kunde blivit dyrt detta..Nu kostade det "bara" 1800:- inklusive skifte till vinterdäck. (Börjar bli lat) Kan förresten rekommendera Speedy. Mycket trevlig och tillmötesgående personal som tar sig tid att diskutera med sina kunder. I allfall min lokala Speedy.
/Håkan
XC60 AWD D4 Momentum BE II vinterpaket 2014 Njuter
V70 2.5FT 2010 Såld
S60 2.5T 2005 Såld
S60 2.4 2002 Såld