Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svets
Hej.. stc problem på min s60 01..vid långsam körning och man svänger så aktiveras stc utan att det är halt.. ?:-/ någon som har en teori?? tack på förhand.
av J.F.S
Gissningslek utan att läsa ut felkoder=svårt. Om du vill åtgärda felet själv så kan du be någon med en PPC-läsare om hjälp eller en Volvo-verkstad. En verkstad tar några hundringar i avgift för jobbet.
Användarvisningsbild
av #27
Kan vara ett tandhjul till abs/stc som är spräckt.
av Psyko
Olika däckstorlek,lös drivaxel, tandhjul
av svets
hej , tackar för tipsen :lol:
återkommer med resultatet../Anders.
av Gördetsjälv
Hej!

Jag har precis samma STC-problem sedan ca två månader. I vanliga fall brukar jag ha ljudet EN gång efter nystart då man kommer upp i 20 kmh men nu har jag samma ljud vid låga hastigheter och framförallt när jag svänger. Allt detta försvinner om jag avaktiverar STC. Någon som vet vad problemet kan vara? Det borde vara ett inte helt ovanligt Volvo-fel. Jag har tänkt på att om systemet är felaktigt kanske det uppfattar att ett av hjulen vid sväng går fortare och då uppfattar systemet det som spinn? Kan det också vara kopplat till ABS? Mycket tacksam för hjälp om vad det kan vara och om det är något jag kan åtgärda själv? Det är minusgrader här i Norrköping idag. ??:-/

Mvh / Magnus
Användarvisningsbild
av #27
Kan vara en lös drivaxel, en abs givare som inte sitter fast.
av svets
hej.. jag konstaterade nu att en abs ring har gått av ..det går att byta ca300kr styck + lim
/Anders. :P

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]