Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompak
Hej alla, då jag är ny här på forumet och i Volvovärlden (hämtar bilen på tisdag) så är jag tyvärr inte så insatt :???:
I min kärra sitter den enklaste originalstereon (performance), går det att uppgradera den befintliga anläggningen genom att:
- byta samt komplettera med fler högtalare/subwoofer
- byta befintligt slutsteg
- behålla originalstereon, eller måste den bytas?
- är det fördragna kablar överallt eller måste man dra egna?

Mvh
Thomas
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Just preformance anläggningen går enligt volvo inte att uppgradera med orginal saker för t.ex highpreformance eller premium, så det blir att byta och greja själv.. Stereo kan du inte byta i en xc90 då allt går vis most nätet och inget annat skulle fungera...
Användarvisningsbild
av kalhygge
har en MY06 med samma problem - performance stereo, som inte duger - vill ha mer...

Går det alltså inte att slänga ur den fin orginalgrejen o sätta in annat märke - måste ju till nån ny konsoll mm mm?
Kablaget å rattkontrollerna vill man ju kunna använda, även med en Pioneer el Clarion.

Räcker det kanske med att byta högtalarna till bättre? Ljudet nu är ju rätt grumligt..
Användarvisningsbild
av Mini_ice
En ny stereo kan du tyvärr inte plocka i om du inte hade tänkt göra stora ingrepp i din bil.. OBS GÄLLER XC 90.. Men visst kan du fixa slutsteg och byta högtalare det är inga problem!! Men just stereo biten är ett stort problem..
av Pocket
Hade en V70 -05 med performance stereo. Den går inte att uppgradera med originalprylar. Har nu en XC90 med High performance, och den går att uppgradera, till min stora lycka :D
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Pocket skrev:Hade en V70 -05 med performance stereo. Den går inte att uppgradera med originalprylar. Har nu en XC90 med High performance, och den går att uppgradera, till min stora lycka :D

Jo V70 kan du uppgradera på ett enkelt sätt, sätt i orginal slutsteg och byt till värre orginal högtalare...
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]