Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade samma "fel" på min när jag bytte batteri. Tydligen slarvas det ofta med den där slangen. Plastvinkeln som ska sitta mellan batteri och evakueringsslangen fattades. Vid tidigare byte så har väl slangen bara ryckts ur och plastvinkeln följer med i det trasiga batteriet. Det finns att köpa på volvo men tyvärr säljs det tydligen bara komplett med hela slangen. Tror att priset va ca 90kr. Men jag kom billigt undan...en plastvinkel till avtappningen på ett bebisbadkar passade perfekt :D
blådåren skrev:Plastvinkel är ett kort plaströr med 90* vinkel på som slangen passar på i ena änden, och den andra ska passa i hålet där pluppen satt.
aha, får köpa en sån, för den har jag inte hittat. undras om de har sånt på lager hos volvo?
av 9070
För att vi skall få ett slut på detta så skall jag ner och fota mitt batteri så alla får se hur plastvinkeln ser ut.... Om ingen annan har en bild på den!?!?!

9070
9070 skrev:För att vi skall få ett slut på detta så skall jag ner och fota mitt batteri så alla får se hur plastvinkeln ser ut.... Om ingen annan har en bild på den!?!?!

9070
Perfekt!!! :-)
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]