Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

stone skrev:Otroligt bra funktionellt, bara att plugga in i obdii-kontakten och vänta i tre och en halv minut -sen klart!
För en datadyslektiker som mig så låter detta som nått jag inte fixar själv... :oops:
Eller går det att fixa med lite vilja & vaselin??

Annars låter ju många positiva till trimmet, nån som har åsikter om SAMS trimning??
woffe4476 skrev: För en datadyslektiker som mig så låter detta som nått jag inte fixar själv... :oops:
Eller går det att fixa med lite vilja & vaselin??
Du grejar det! Otroligt bra manual dessutom, som jag tidigare nämnt. Steg för steg beskrivs på svenska otroligt tydligt.
Är säker på att min gamla mamma skulle greja det. Lycka till.

Här visas det hela http://sv.bsr.se/products/ppc/programming/
Skillanden mellan en 140hk och 170hk ligger i stort sett bara över + 4000rpm, men eftersom BSR även labbar med VVT, trottelrespons och tändning utöver grundmappen så kan man locka fram fler hästar och större vrid vid lägre varv...dock är det inga mirakel vi talar om, men känslan kan mycket väl vara ganska stor. Öppnar man t.ex alla spjäll redan på dellast så kommer bilen att bete sig ganska så annorlunda mot original.

/Thomas
Hmm, ser ju faktiskt ut som om jag skulle kunna klara av en sådan "trimning" själv...
Får fundera på det lite till, det är ju trots allt 4lax som ska ut. Tre månaders soppapengar, men sugen på att testa BSR´s kit, helt klart!
Jag återkommer med en rapport om det blir av att trimma droskan... 8)
Tja.
Även jag har optimerat med BSR steg1, kör en V70 -06 och skillnaden blev markant, bilen känns något piggare på låga varv och känns mycket starkare på högre varv dessutom så blir karaktären "ungdomligare" så jag rekommenderar det verkligen. Anledningen till att jag valde Bsr var just att man kan återställa och trimma igen, ett flertal trimmade bilar som kommer in till volvoverkstäder kan låsa sig i databoxen när volvo kopplar upp sig mot sitt system och detta slipper man ju med BSR då man kan återställa bilen innan verkstadsbesöket. Så för min del var det värt varenda krona att optimera :o

// Skåne
janne44 skrev:Hej,lånar tråden lite :D . Om man köper det här trimmet från BSR kan man då trimma fler bilar med samma "grej"? Vore ju perfekt att dela kostnaden med polaren. Janne
Tyvärr. Man anger sitt VIN när man beställer. - BSR kodar sen in detta i programmeraren varvid den är hårdkodad för "din" bil. I annat fall hade de antagligen inte fått sälja speciellt många, eller hur? :wink:
stone skrev:
janne44 skrev:Hej,lånar tråden lite :D . Om man köper det här trimmet från BSR kan man då trimma fler bilar med samma "grej"? Vore ju perfekt att dela kostnaden med polaren. Janne
Tyvärr. Man anger sitt VIN när man beställer. - BSR kodar sen in detta i programmeraren varvid den är hårdkodad för "din" bil. I annat fall hade de antagligen inte fått sälja speciellt många, eller hur? :wink:
Nej det är ju sant :D . Tack för svaret! Janne

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]