Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av netn
Bilias försäkring täcker det hela, så det blir en självrisk på "bara" 3500 spänn i stället för 12000. Får ta mig en funderare, har någon vecka på mig.

Det droppar inte utan är fuktigt i skarven, enligt Bilias reparatör, och vad jag har hört så är det ganska vanligt med lite oljekladd där.

Men jag tar förmodligen det säkra före det osäkra och lämnar in bilen. En till två dagar tar det att byta packningen beroende på hur bra det går.

Tack för svaren!

Mvh netn
Användarvisningsbild
av DJ
Då blev det billigt helt plötsligt, får du med ny koppling?
Det kanske finns förhandlingsutrymme om kopplingen är "sådär".

I annat fall kanske du ska fundera på att slanta upp materialet till en ny koppling själv, även om du inte kört slut den helt än.
Det vore ju surt att betala en ny nedrivning om kopplingen behöver bytas inom ett fåtal år.
Användarvisningsbild
av CarMan
DJ skrev:Då blev det billigt helt plötsligt, får du med ny koppling?
Det kanske finns förhandlingsutrymme om kopplingen är "sådär".

I annat fall kanske du ska fundera på att slanta upp materialet till en ny koppling själv, även om du inte kört slut den helt än.
Det vore ju surt att betala en ny nedrivning om kopplingen behöver bytas inom ett fåtal år.
det borde inte vara nått problam att lägga till för endast matrial, då det nästan ite är någe mer jobbb att rycka dit en ny kopppling
av nevyn
CarMan skrev:
nevyn skrev:De tar på min verkstad 11000 för att byta till nivåreglering på en v70... hmmmmm...
låter som ett rimligt pris, man får ju byta fjädrar & stötdämpare bak + lite fäst grejor.
bara stötdämparna kostar ju 4500:-/st
Tittar man i tillbehörskatalogen kostar ju satsen 5500:- då ser det ju lite dyrt ut, annars är jag med på vad du säger.
av Perra N
Bilia Malmö tar ca 1200:- /timme! Man kan ha roligare för dom pengarna anser iaf jag och mina kunder....
Användarvisningsbild
av CarMan
nevyn skrev:
CarMan skrev:
nevyn skrev:De tar på min verkstad 11000 för att byta till nivåreglering på en v70... hmmmmm...
låter som ett rimligt pris, man får ju byta fjädrar & stötdämpare bak + lite fäst grejor.
bara stötdämparna kostar ju 4500:-/st
Tittar man i tillbehörskatalogen kostar ju satsen 5500:- då ser det ju lite dyrt ut, annars är jag med på vad du säger.
ja det är billigare att köpa den komplatta satsen med fjädrar o allt, än att köpa 2 lösa stötdämpare. kan vara bra o veta om man vill byta 2 dämpare

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]