Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker jag har fått sämre och sämre radiomottagning den senaste tiden, någon som har någon ide var jag kan göra?

Även belysning på knapp 789*0# lyser inte längre och har inte gjort på ett bra tag. Vet någon hur jag fixar detta?

Jag har stora stereon med sub.
Bilen är en xc90 -03

Tack på förhand/
VolvoXC90 skrev:Jag tycker jag har fått sämre och sämre radiomottagning den senaste tiden, någon som har någon ide var jag kan göra?

Även belysning på knapp 789*0# lyser inte längre och har inte gjort på ett bra tag. Vet någon hur jag fixar detta?

Bilen är en xc90 -03

Tack på förhand/
då måste det ju vara en eller två dioder som gått sönder, för det är väll knapparna till telefonen du menar?
marcus86 skrev:
VolvoXC90 skrev:Jag tycker jag har fått sämre och sämre radiomottagning den senaste tiden, någon som har någon ide var jag kan göra?

Bilen är en xc90 -03

Tack på förhand/
då måste det ju vara en eller två dioder som gått sönder, för det är väll knapparna till telefonen du menar?
Nej jag menar på stereon (knappsatsen på stereon fungerar i och för sig till telefonen också) Är det svårta att byta dioderna, behöver man plocka isär mycket?
VolvoXC90 skrev:
marcus86 skrev:

Bilen är en xc90 -03

Tack på förhand/
Nej jag menar på stereon (knappsatsen på stereon fungerar i och för sig till telefonen också) Är det svårta att byta dioderna, behöver man plocka isär mycket?
model på sterion? är det dioder så måste du löda om dom, men sitter det glöd lampor så är det ju bara ta bort fronten på sterion och byta lamportna.
Tycker oxå min har blivit sämre mottagning på.

Har radiokanalerna sänkt sin styrka?
Samma för mig, S60 -05. Dock nån kanal har bättre mottagning, eller framförallt högre volym. Mycket märkligt! Tror det är svagare signalstyrka, svårt att tro att stereon helt plötsligt jävlas på 75% av radiokanalerna....

Hoppas det löser sig för det är störigt....

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]