Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henrik65
Hej!
Nivomat dämparna på min d5 -02 borde bytas. Problemet är att importören i Finland är hutlöst dyr med dessa dämpare. Kan någon vänlig själ med tillgång till Volvos reservdelspriser i Sverige kolla vad motsvarande dämpare kostar hos er. Det finns en mängd olika typer av dessa dämpare. De som sitter på min bil är Sachs dämpare och har Volvonummer 30639389 på stötdämparen.
Tacksam om någon kan hjälpa så kan jag ta en semestertripp till grannlandet och hämta nya dämpare.

-Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
dämparna är dyra även här.
du ska beställa tilbehörs satsen för att montera nivomat dämpare på en bil som inte har det. Det är en sats som innehåller 2 dämpare 2 fjädrat, inklusive lite skruv o bustningar.
denna sats är lite billigare än 2 lösa dämpare
Användarvisningsbild
av henrik65
Ok, tack för tipset. Passar de dämparna på alla v70 då?
Har du någon koll på vilka summor vi pratar om. Här i Finland så kostar nivomat dämparna till min bil enligt de uppgifter som jag fått ca 790 euro per styck, vilket borde bli mer än 15000 kronor paret.
Litet blodigt för ett par dämpare tycker jag :x
Användarvisningsbild
av Soe69
henrik65 skrev:Ok, tack för tipset. Passar de dämparna på alla v70 då?
Har du någon koll på vilka summor vi pratar om. Här i Finland så kostar nivomat dämparna till min bil enligt de uppgifter som jag fått ca 790 euro per styck, vilket borde bli mer än 15000 kronor paret.
Litet blodigt för ett par dämpare tycker jag :x

Har 2 st begagnade om du är intresserad.

Mvh
Soe69
Användarvisningsbild
av CarMan
ja dom passar till alla 2 hjulsdrivna bilar, o priset är det samma i sverige

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]