Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en skruvad uppe på kylaren, samt en framför luftfilterboxen, funkar bra, hade den satt fast på styrboxen för motorn innan men tack vare värmen så tordes jag inte ha den kvar där ifall tejpen släpper och den ramlar ner...
Mini_ice skrev:Jag har en skruvad uppe på kylaren, samt en framför luftfilterboxen, funkar bra, hade den satt fast på styrboxen för motorn innan men tack vare värmen så tordes jag inte ha den kvar där ifall tejpen släpper och den ramlar ner...
Förlåt läste lite slarvigt, läste helljus, på V70 verkar måna få plats med dem mellan kylaren och front balken kolla detta, s60 fronten är lite annorlunda så jag fick montera mina på var sin sida om grillen i två små fack ska försöka ordna bild..
Fann plats bakom grillen & snett uppåt sidan dvs bakom frontplasten (som är relativt mjuk och kan försiktigt krängas framåt när man tagit dän plastnitarna i dess överkant).

Försök att få kablaget att peka "nedåt & bakåt" från drivdonen och i färdriktningen sett för att minimera att (salt-)vatten letar sig längs kabeln (och i värsta fall in i drivdonet och ställer till med blixt o dunder).

Deluxe är att använda en förlängningssats för högspänningskabeln så att man kan placera drivdonen på en definitivt fukt- och saltvattenstänksäkrad plats (under huven någonstans).

Mina tjing-tjong-ballaster har fungerat fint i snart 4 år nu...

Får lite störningar (brus) i radion kort efter påslag men det är inget som stör med tanke på det dagsljus man får istället! :lol:

/f
flyvert skrev:Fann plats bakom grillen & snett uppåt sidan dvs bakom frontplasten (som är relativt mjuk och kan försiktigt krängas framåt när man tagit dän plastnitarna i dess överkant).

Försök att få kablaget att peka "nedåt & bakåt" från drivdonen och i färdriktningen sett för att minimera att (salt-)vatten letar sig längs kabeln (och i värsta fall in i drivdonet och ställer till med blixt o dunder).

Deluxe är att använda en förlängningssats för högspänningskabeln så att man kan placera drivdonen på en definitivt fukt- och saltvattenstänksäkrad plats (under huven någonstans).

Mina tjing-tjong-ballaster har fungerat fint i snart 4 år nu...

Får lite störningar (brus) i radion kort efter påslag men det är inget som stör med tanke på det dagsljus man får istället! :lol:

/f
Beställde satserna med förlängningskablar, så förhoppningsvis kan jag få plats med dom på något bra skyddat ställe.
Jag har mina tre för extraljusena innanför kofångaren. Drog på extra silikon på genomföringarna. För heljuset har jag satt mina ballaster varav den ena i luftfilterhuset och den andra i ECU boxen. Absolut inga störningar alls.

Mina är också Kina varianter. Från VVME och TOP från hidworld ebay.

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]