Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
Tänkte montera in lite prylar som behöver kunna stängas av vid behov. Vore snyggt om man kunde använda Volvos originalknappar som styr ett relä i kupén.

Någon som vet om det finns någon "ledig" funktion i en S80 T6 1999 som går att aktivera?

Önskar helt enkelt en volvo originalknapp som drar ett relä (och håller det) tills knappen trycks ner nästa gång.

Har funderat på att koppla bort dimljusen (för dom får ju aldrig användas ändå) och använda mig av dimljusknappen till detta lilla projekt. Det borde väl gå?

Ser dock hellre att bilen förblir original och dimljusfunktionen är kvar.
Användarvisningsbild
av _Rick_
Det är inte så lätt desvärre.

Knapparna är CAN-anslutna och går till sin funktion. Det går inte att lägga till knappar med ny funktion utan att ha annan mjukvara.
av zenobia
Så långt är jag med...

Frågan var om man kunde aktivera (ladda ner programvara) och utnyttja någon funktion i bilen som inte används idag?
Användarvisningsbild
av Loner
zenobia skrev:Så långt är jag med...

Frågan var om man kunde aktivera (ladda ner programvara) och utnyttja någon funktion i bilen som inte används idag?
Du har ju extraljus, men dom funkar bara när helljuset är på.

annars får du ju ta fram lödkolven och mondifera knapparna så dom inte gå på can-bussen utan du löder på trådar direkt på knapparna.

/L

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]

Två veckor är ju ingen big deal.