- mån 19 maj 2008, 18:38
Tjena!!!
Tänkte ta och byta ut mina helljuslampor på min V70N-01......(uttagen Okt 2000)
Kollade i instruktionsboken vad jag skulle ha för lampa. Där står det HB3-lampa.
Jag har sett att många har skrivit att det "står fel" i instruktionsboken, då den är generell, och att det inte är ovanligt att det står att det skall vara en HB3-lampa och sedan visar det sig att det sitter en H7-lampa i strålkastaren isället. Jag tog därför och öppnade ner till motorutrymmet och skruvade bort plastlocket......
Döm av min förvåning då det sitter en lampa som heter HB3a (9005XS).
Den ser ut som en HB3-lampa, men har inte själva böjen (L:et) utan är helt rak.
Vad är detta för lampa? Aldrig hört talas om den innan......
Funkar det att "trycka dit" en vanlig HB3 (större utbud) eller måste jag ha en HB3a (mycket begränsat utbud)??????
Tacksam för svar, då jag nu mest står och kliar mig i huvudet.
// Mr 76
Tänkte ta och byta ut mina helljuslampor på min V70N-01......(uttagen Okt 2000)
Kollade i instruktionsboken vad jag skulle ha för lampa. Där står det HB3-lampa.
Jag har sett att många har skrivit att det "står fel" i instruktionsboken, då den är generell, och att det inte är ovanligt att det står att det skall vara en HB3-lampa och sedan visar det sig att det sitter en H7-lampa i strålkastaren isället. Jag tog därför och öppnade ner till motorutrymmet och skruvade bort plastlocket......
Döm av min förvåning då det sitter en lampa som heter HB3a (9005XS).
Den ser ut som en HB3-lampa, men har inte själva böjen (L:et) utan är helt rak.
Vad är detta för lampa? Aldrig hört talas om den innan......
Funkar det att "trycka dit" en vanlig HB3 (större utbud) eller måste jag ha en HB3a (mycket begränsat utbud)??????
Tacksam för svar, då jag nu mest står och kliar mig i huvudet.
// Mr 76
- By Raktidiket