Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erkarulle
Tack för svaret, tyvärr känns ju det lite surt...
Försöker jag starta tillsatsvärmaren hoppar den över från läget på till av direkt utan att gå igång. Tanken är full och det är +7 grader ute och det spelar ingen roll om det är med tidur eller manuellt :evil:

Någon som har tips på felsökning eller är det verkstaden som gäller?
av Marbas
Som jag skrivit i en annan tråd så kan du prova med att lyfta av batterikabeln under 15 min. Då nollställs omstartsräknaren i brännaren och du får 3 nya försök att starta den. Det är inte alls säkert att det löser ditt problem, men det är värt ett försök (enligt mig).

Min brännare stannade på samma sätt och gick inte att starta pga tre misslyckade startförsök. Efter "nollställning" så gick brännaren igång, och detta var för ca ett år sedan. Har inte haft något problem med brännare sedan dess (men det kommer säkert nu bara för det).

Om den fortfarande inte startar efter att du "nollställt" brännaren, så är det nog enklast att läsa ut felkoder...
Användarvisningsbild
av Guru
Statsminister skrev:
StringerBell skrev:Men tillsatsvärmaren ser väl inte till att det blåser varm luft in i kupén i förväg så att eventuell is smälter från rutorna och det är varm och skönt i kupén när man stiger in. Är det inte så att den bara förvärmer motorn så att man snabbare får skön kupévärme på vintern? Jag har bara haft min V50 D5 i en månad så jag har ännu ingen egen erfarenhet. Jag har förmodat att den dieselvärmare som finns som standard inte värmer kupén i förvag (detta är ett extra tillbehör) utan bara motorn.
Det är samma värmare, och den är standard. Det som skiljer är att du måste pröjsa några loppor för att du ska kunna starta den manuellt, och på tid och därigenom ha en varm bild när du kommer ut på morgonen. Det är alltså bara en liten skit dyr programvara.
Gammalt inlägg men ändå... Samma värmare men för P1 krävs annan vattenpump osv för att få tidursfunktionen, lite krångligare (dyrare) alltså. I P2 är det bara mjukvara som krävs för att få tidursfunktionen (förutsatt att bilen är avsedd för norden eller annan "kall" marknad och har standardmonterad värmare).

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]