Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av momak
#322086
Hej :) ,nu ér bilen blevet chipet med bsr ppc steg1.
Vad syntes ni,går bilen brå eller?
Mvhhttp://www.youtube.com/watch?v=pOTw9653Gyg
Som jeg har målt från 0-200kmh tar 25,5 sec,OCH JEG MENAR AT det er slov,da jeg har video på min pc af en S60 2,4T med ppc steg1 och den gør på 22sec.
Har målninger från rullande væg org har bilen 195 hk,285 NM,och med ppc har den 222hk,og 354 NM.
Bild
Bild
Mvh
Senast redigerad av 2 momak, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av erikn
#322143
Jag tror att du har en bit kvar tills du kan få fyrhjulsburnisar som den här gamla Audi 80.

Trimmad Audi

Det är en arbetskamrat till svågern som hade bilen. Original drivaxlar, den modellen tålde tydligen mycket stryk.
Användarvisningsbild
av greeeken
#322158
erikn skrev:Jag tror att du har en bit kvar tills du kan få fyrhjulsburnisar som den här gamla Audi 80.

Trimmad Audi

Det är en arbetskamrat till svågern som hade bilen. Original drivaxlar, den modellen tålde tydligen mycket stryk.
Orginal pallar turbon ca 2,2 bar innan man måte byta delar för ögre effekt
Audi 80-100-200 är ju äkligt roliga.


Undar hur trådskaparen mätt tiden?
#322164
Har du fixat tändningsproblemen du pratade om i en annan tråd?
Är ju inte jättebra att belasta bilen så där hårt om tändningen inte fungerar som den ska.
Sen har din bil gått över 21000 mil. Kan tänkas att den börjar bli lite sliten?
Användarvisningsbild
av Funk
#322220
Tråkigt att se en ilsket lysande varningtriangel när man kör...
Att klocka 0-200 ger för många felmöjligheter, bättre att klocka t.ex 100-150 på fyrans växel som jämförelse så inte växlingarna påverkar. Det är lätt att tappa 3 sekunder på dåligt fäste och långsamma växlingar

Annars är det väl inte mycket att snacka om, även om det låter lite lågt med den effekten.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
#322351
Här kan du se mina mätningar på en 2.4T med TME steg 1 , jag postade dem i en gammal tråd när jag precis uppdaterat bilen.
Jag använde dessa intervaller för dom är samma som BSR publicerar på sin sida. Jag körde varje mätning minst 2 gånger, samma väg och åt båda hållen och snittade mätvärdena för att få det rätt. Hastigheten mättes efter kalibrering av mätaren mot GPS. BSR:s uppgifter inom paranteserna

80-120 på 3:an 3,95 sek (4,1)
80-140 på 4:an 9,45 sek (9,4)
100-150 på 4:an 8,95 sek (8,8 )

BSR uppger 252hk / 410Nm (dynamisk mätning)
TME uppger 240hk / 390Nm (statisk mätning)

Skulle vara kul att se vad du får om du orkar prova.

/Thomas
av momak
#322416
Tartryffel skrev:Har du fixat tändningsproblemen du pratade om i en annan tråd?
Är ju inte jättebra att belasta bilen så där hårt om tändningen inte fungerar som den ska.
Sen har din bil gått över 21000 mil. Kan tänkas att den börjar bli lite sliten?
Problemet med tændning var at tændspåle blev udskiftet,och bilen kører felfrit nu.
av momak
#322417
Funk skrev:Här kan du se mina mätningar på en 2.4T med TME steg 1 , jag postade dem i en gammal tråd när jag precis uppdaterat bilen.
Jag använde dessa intervaller för dom är samma som BSR publicerar på sin sida. Jag körde varje mätning minst 2 gånger, samma väg och åt båda hållen och snittade mätvärdena för att få det rätt. Hastigheten mättes efter kalibrering av mätaren mot GPS. BSR:s uppgifter inom paranteserna

80-120 på 3:an 3,95 sek (4,1)
80-140 på 4:an 9,45 sek (9,4)
100-150 på 4:an 8,95 sek (8,8 )

BSR uppger 252hk / 410Nm (dynamisk mätning)
TME uppger 240hk / 390Nm (statisk mätning)

Skulle vara kul att se vad du får om du orkar prova.

/Thomas
Jeg skal nog prøve at lave mætning ,dog uden gps.
Mvh

Du får tänka på att du är en[…]

Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]

Växellådsolja

Tja. Undrar vad som skiljer mellan aw-1 och aw-2 s[…]

Hej på er! Har haft problem med min volvo a[…]