Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av order
hej har ett oljud i framvagnen när jag kör på ojämnväg vart inne på den lokala bilverkstaden och hörde han sa att det var den övrestötdämparbussningen som vart dålig men jag undrar om det finns nått annat ord för detta eftersom dom reservdelsaffären visste inte vad jag menade är tacksam för svar..............
Användarvisningsbild
av Funk
Fjädersätet sitter i/mot lagringen och det är alltså två olika delar. Sätets överdel slits och börjar glappa i lagringen vilket ger ett kluckande eller ibland gnekande ljud..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Det beror ju på kunskapsnivån.... men det funkar med ganska enkla vanliga verktyg + torx (50?) till stötdämparen och ett par fjäderspännare. Tog väl en till en - en halv timme per sida i lugnt tempo att byta sätena.

/Thomas
av Tartryffel
Ta reda på hur man gör i detalj - handlar du grejerna på Volvo så kan du säkert få en utskrift av dem - och ta det lugnt bara. Du fixar det, markerar du dessutom innan du demonterar så slipper du göra hjulinställning efteråt. Det står i Volvos papper vad du ska markera.
Är du ovan så se till att du inte behöver bilen dagen efter. Då blir det stress och därmed fel.

Godmorgon på er. Nu har jag febrilt letat e[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]